سفر هیئت تجاری قزاقستان به گلستان

کاروان تجاری و سیاسی استان منگستائو قزاقستان با هدف ‏افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری با گلستان امروز چهارشنبه ۳ اسفند به گرگان سفر کرد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان عصر امروز در نشست هیئت تجاری و اقتصادی استان منگستائو قزاقستان با طرف‌های تجاری در استان گلستان با اشاره به اینکه پیگیری برای امضای تفاهم نامه سرمایه‌گذاری قزاق‌ها در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه با هیئت تجاری قزاقستان بود گفت: برنامه داریم پیش‌نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و گلستان تنظیم شود.

او ادامه داد:تا اوایل سال آینده و همزمان با سفر استاندار منگستائو قزاقستان به گلستان شاهد امضای این تفاهمنامه خواهیم بود.

او افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت و معدن و تجارت و بازرگانی به دستاورد‌های مطلوبی با هیات قزاقستانی برسیم.

معاون اقتصادی استان منگستائو قزاقستان هم در این نشست با اشاره به اینکه هدف ما افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان منگستائو و گلستان است گفت: ما در صنعت نفت و گاز پیشرفت داشته‌ایم، ولی در بخش دامداری و کشاورزی نیازمند توسعه هستیم از این رو به گلستان آمده‌ایم تا از توانایی‌های این استان استفاده کنیم.

قولژانف افزود: ما تمایل داریم تجار ما در بخش مصالح ساختمانی، مواد غذایی و میوه با تجار استان گلستان فعالیت کنند.

وی به وجود خط پروازی بین دو استان گلستان و استان منگستائو قزاقستان افزود: توریسم و گردشگری با توجه به زیرساخت‌هایی، چون خط پروازی می‌تواند بین دو کشور به راحتی انجام شود.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.