مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: پله‌های برقی در واحد‌های مسکونی و تجاری این استان باید مورد بازرسی و آزمون اولیه قرار بگیرند.

هاشم علایی با اشاره به اجباری بودن اجرای استاندارد پله‌های برقی گفت: کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها ، بیمارستان‌ها، پاساژها و اماکن عمومی موظف هستند گواهینامه ایمنی پله برقی این اماکن را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: در یکصد و دهمین شورای عالی استاندارد اجرای استاندارد با عنوان "پلکان برقی و پیاده‌روهای متحرک ایمنی – قسمت ۱" مشمول مقررات اجباری قرار گرفته و در تاریخ صدور پروانه برای ساختمان‌ها و تاسیسات محل نصب باید لحاظ شود.

علایی گفت: پس از نصب پله برقی‌ها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ از اداره صنعت، معدن و تجارت، پلکان برقی توسط این شرکت‌ها در سامانه "مدیریت بازرسی آسانسور" جهت ارجاع کار به شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام بازرسی‌های فنی و صدور گواهینامه ایمنی ثبت می‌شود.

به گفته او، اعتبار گواهی نامه‌های صادر شده یک ساله بوده و بهره‌برداران باید جهت سرویس و نگهداری آن با شرکت‌های مجاز عقد قرارداد کرده و باید قبل از انقضاء اعتبار گواهی نامه‌ها نسبت به بازرسی ادواری پلکان برقی اقدام و گواهینامه ایمنی از شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از عملکرد شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن‌های ۸ -۳۳۷۴۱۱۵۷ تماس حاصل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.