آزمایشگاه استاندارد قصرشیرین در مراسمی با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در معاونت اداره استاندارد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از آزمایشگاه، گفت : آزمایشگاه معاونت استاندارد قصرشیرین برای نمونه‌های نفتی و غیرنفتی و در راستای کیفیت استاندارد اجباری کالا‌ها و مواردی که در مبادی ورودی و صادرات نیاز است راه اندازی شده است.

مهدی حسین‌پور اظهار کرد: امیدواریم با افتتاح و راه اندازی این آزمایشگاه بتوانیم سفیر خوبی برای استان باشیم و این آزمایشگاه به رشد همه جانبه زیرساخت‌های استان کمک کند، چون صادرات یک مبادی کلیدی در مباحث توسعه است و ما در اداره استاندارد به عنوان سربازان گمنام عرصه کیفیت بتوانیم در راستای برنامه ریزی برای ارتقای کیفی کالا‌ها تاثیر گذار باشیم.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در حوزه نفتی و محصولات غیرنفتی و بحث‌های مشاوره‌ای تاثیر گذار است، افزود: آزمایشگاه در ۲ بخش شیمی و پتروشیمی و مشاوره‌های کالا‌های قاچاق و در راستای بحث‌های کیفی خدماتی فعالیت دارد.

بهره برداری از تجهیزات مدرن اداره استاندارد قصرشیرین

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد بهره برداری از تجهیزات مدرن اداره استاندارد قصرشیرین با توجه به اهمیت شهرستان از نظر موقعیت و حجم صادرات از مرز‌های پرویزخان و خسروی به عراق هستیم.

شهریار حیدری افزود: این آزمایشگاه یکی از ضرورت‌های استانداردسازی کالا بود که در حوزه‌های فرآورده‌های نفتی، شیمیایی، غیر نفتی و صنایع بهداشتی شاهد استانداردسازی کالا‌های صادراتی به عراق خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با تجهیز این آزمایشگاه و راه اندازی آن برای سنجش کیفی کالا و استانداردسازی و صادرات یک ضرورت بود که با افتتاح آن از امروز مراجعه به استان کم شود و با این مهم در آینده شاهد تجهیزات بیشتری خواهیم بود و مسیر طولانی افرادی که نیاز به این خدمات داشتند را از رفتن به استان و دیگر مناطق کاهش داد.

ارتقا تقویت و توسعه نظام استاندارد

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: با افتتاح این آزمایشگاه بخشی از برنامه‌ای که در نظر داریم برای ارتقا تقویت و توسعه نظام استاندارد در کرمانشاه انجام شد.

محمد محمدنژاد افزود: در راستای تسهیل و تسریع در صدور مجوز‌هایی که نیاز است استاندارد صادر کند راه اندازی آزمایشگاه نفتی و شیمیایی در منطقه قصرشیرین بود که اجرایی شد و با اخذ مجوز توان دانشگاه‌ها را در استان برای تدوین در مشارکت‌های استاندارد ملی و بین المللی به کار گیریم و بتوانیم کار‌های آزمایشگاهی در استان انجام دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.