سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در روز‌های خانه تکانی ۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و با کمبود ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه آب مواجه می‌شویم.

مجید مختاری سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در ایام پایانی سال و به ویژه روز‌های ۲۵ تا ۲۹ اسفند، مصرف آب به اوج می‌رسد و حتی در برخی موارد از روز‌های گرم تابستان نیز بیشتر می‌شود اظهار کرد: در زمان اوج مصرف تابستان حدود ۲ تا ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب داریم که در روز‌های منتهی به اسفند نیز به دلیل افزایش مصارف بی رویه به طور تقریبی همین مقدار کمبود آب ایجاد می‌شود.


او ادامه داد: مصرف آب شهری اصفهان از اواخر بهمن تا اسفند حدود ۵ درصد و در اسفند، به ویژه روز‌های پایانی سال و ساعات منتهی به تحویل سال نو تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.


سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، توزیع عادلانه و یکنواخت آب در شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ و سراسر استان را دغدغه آبفا اعلام و تصریح کرد: اگر مشکل تأمین آب آشامیدنی نیز نداشته باشیم میزان مصرف آب در روز‌های اوج بیشتر از کِشش شبکه ماست و مصرف آنقدر بالا می‌رود که شبکه آبرسانی تحمل این مصرف را ندارد.


مختاری با درخواست از مردم برای مصرف بهینه و مسئولانه آب در روزهای خانه‌تکانی توصیه کرد: نظافت را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند، شستن خودرو یا فرش، موکت، پتو و پرده را به کارواش، قالی‌شویی و خشک‌شویی‌ها بسپرند، در و دیوار‌ها را با بخارشوی یا سطل آب و اسفنج تمیز، از باز گذاشتن آب هنگام شست‌شو خودداری و برای شستشوی ظروف و پوشاک از ماشین ظرف‌شویی و لباس‌شویی در ساعات ابتدایی یا پایان‌روز با حداکثر ظرفیت استفاده کنند.


او یادآور شد: مراکز قالی‌شویی و کارواش از آب آشامیدنی شهری استفاده نمی‌کنند، زیرا جرم است و مأموران آبفا مرتب بر فعالیت این مراکز نظارت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار