رئیس پلیس فتای استان اصفهان، درباره شگرد جدید کلاه‌برداران سایبری در ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم‌کارت و نصب نرم‌افزار همیاب هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: به تازگی پیامکی با این محتوا که «مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد و برای جلوگیری از طریق نرم‌افزار همیاب ۲۴ پیگیری کنید» به برخی افراد ارسال و یک لینک به منظور مراجعه کاربران برای رهگیری سیم‌کارت در ذیل آن درج شده است.

او افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک و دانلود نرم‌افزار جعلی همیاب ۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی، برای پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود و پس از آن کلاه‌بردار از طریق سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربر می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد: شهروندان به هیچ‌وجه فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند که تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال، پایگاه اینترنتی https:‎//hamyab24.ir و هر پیامک و تبلیغاتی که برای ثبت اطلاعات به نشانگاهی به جز این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: افراد قبل از وارد کردن اطلاعات برای استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و نشانی سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را فقط از سایت مرجع که مجوزهای مربوط را از سازمان‌های ذی‌ربط اخذ کرده، دانلود و استفاده کنند.

او گفت: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم را درباره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی، از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار