اوکراین: ۹۰ تهاجم روسیه طی شبانه روز گذشته را خنثی کردیم

کی یف از تشدید حملات روسیه طی شبانه روز گذشته در شرق و شمال شرقی این کشور خبر داد.

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مقامات غربی می‌گویند مسکو به دنبال تهاجم گسترده به خاک این کشور به منظور تصرف سرزمین‌های جدید است تا از این طریق جنگ یک سال اخیر را توجیه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیرو‌های اوکراینی امروز (پنجشنبه) مدعی شدند طی شبانه روز گذشته ۹۰ تهاجم نیرو‌های روسی در جبهه‌های شرقی و شمال شرقی این کشور را دفع کرده اند.

کریلو بودانوف، مدیر اطلاعات نظامی اوکراین در این باره به رسانه‌ها گفت: اتفاق جدیدی در خط مقدم نبرد رخ نداده است. به مانند همیشه روس‌ها تهاجم موشکی داشتند. با این حال، طی دیروز و امروز آن‌ها تهاجم خود را به دلیل نزدیک شدن به سالگرد تهاجم به خاکمان شدت بخشیده اند.

همزمان با سالگرد جنگ اوکراین، کی یف از ترس حملات گسترده نیرو‌های روسی اقدام به بستن مدارس و مراکز آموزشی در این کشور کرده است.

ارتش انگلیس نیز در گزارش اطلاعاتی روزانه خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرد مسکو علی رغم ناکامی‌هایی که در ماه جاری میلادی در شهر ولدار تجربه کرده است می‌تواند تهاجم گسترده‌ای را برای تصرف این شهر آغاز کند.

اوکراین می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال یک عملیات موفق در اوکراین طی روز‌های اخیر به منظور ارائه آن در سخنرانی سالگرد تهاجم به اوکراین است.

پس از اعلام پوتین برای استقرار موشک‌های نسل جدید سارمت که با نام شیطان ۲ نیز شناخته می‌شود، سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد روسیه پیش از سفر بایدن به اوکراین اقدام به آزمایش یکی از این موشک‌ها کرده بود که با شکست همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار