وزیر خزانه داری آمریکا از گفتگو‌های اقتصادی با چین در زمان مناسب خبر داد.

ظهور چین به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ در نظام بین الملل، آمریکا را تحت فشار زیادی قرار داده است. واشنگتن که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به تنها قدرت بزرگ در نظام تبدیل شده بود، اکنون با چالش ظهور یک قدرت همتراز در شرق آسیا مواجه است. ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا آخرین میخ بر تابوت چالش‌های میان دو کشور محسوب می‌شود که باعث تیره‌تر شدن روابط اقتصاد اول و دوم جهان شده است. با این حال، واشنگتن از آمادگی خود برای از سرگیری گفتگو‌های اقتصادی با پکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد واشنگتن گفتگو‌ها با پکن درباره مسائل اقتصادی را در زمان مناسب از سرخواهد گرفت. با این حال، ما به طرف چینی درباره نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین هشدار می‌دهیم.

یلن در جمع خبرنگاران درباره اختلال در روابط میان دو اقتصاد بزرگ جهان تاکید کرد: ارتباط میان آمریکا و چین به خاطر منافع تمامی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا و ساقط شدن آن از سوی واشنگتن، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جنت یلن سفر از پیش تعیین شده خود به پکن را لغو کردند. وزیر خزانه داری آمریکا بدون ارائه جزئیات از زمان سفر آتی خود به چین گفت: من اطمینان دارم این سفر و مذاکره با طرف چینی درباره مسائل اقتصادی در زمان مناسب انجام خواهد شد.

این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: ما این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده ایم که هر گونه کمک رسانی به روسیه در جنگ و یا تلاش برای دور زدن تحریم‌ها می‌تواند عواقب جدی برای کشور‌های نقض کننده به همراه داشته باشد. ما این موضوع را به چین، و بانک‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه قضایی این کشور هستند تشریح کرده ایم که نقض تحریم‌های روسیه با پاسخ جدی آمریکا همراه خواهد بود.

وزیر خزانه داری آمریکا در پایان ابراز امیدواری کرد چین به دنبال کاهش سطح بدهی‌های کشور‌های آسیب دیده همانند سریلانکا و زامبیا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
یعنی آمریکا تعیین میکنه چه وقتی مذاکره کنه چه وقتی مذاکره نکنه! آمریکا قوی نیستا اون ها که ضعف نشون میدن باعث میشن قوی به نظر بیاد.
آخرین اخبار