رئیس کانون وکلا دادگستری لرستان گفت: ما در خصوص هزینه‌های وکالت تعرفه داریم، بنابراین اگر تخلفی مشاهده شد به کانون وکلا انعکاس داده شود.

کیانوش هادی پور رئیس کانون وکلا دادگستری لرستان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت سال‌روز استقلال نهاد وکالت دادگستری برگزار شد، با اشاره به اینکه استقلال وکلا تضمین کننده دادرسی منصفانه و عادلانه است، اظهار کرد: نتیجه استقلال وکلا به مردم برمی‌گردد، از طرفی هر گونه خدشه در استقلال کانون وکلای دادگستری اجرای عدالت را با مشکل مواجه می‌کند.

او افزود: در دنیا ۴ ضلع اصلی تحقق عدالت وجود دارد که شامل دادگستری، قاضی، وکیل و کانون وکلای مستقل است.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به اینکه مشکل کانون وکلا آیین‌نامه و بخشنامه‌های فراقانونی است، عنوان کرد: نکته دیگر ایجاد نهاد موازی است، ایجاد مرکز مشاوران در کنار کانون وکلا دادگستری باعث شده صدور پرونده مرکز مشاوران توسط دستگاه قضایی انجام بشود و این موضوع استقلال وکلا را زیر سوال می‌برد.

هادی پور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۸۰ وکیل پایه یک و ۱۹۰ کارآموز در کانون وکلای دادگستری فعالیت دارند، گفت: اشتغال و ارایه خدمت معاضدتی به مردم استان از طریق کانون وکلای دادگستری انجام شده است.

او بیان کرد: کانون وکلای دادگستری علاوه بر ارائه خدمات معاضدتی به اقشار ضعیف جامعه، قراردادی را با دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و سازمان زندان‌ها مبنی بر ارایه مشاوره‌های حقوقی و وکیل معاضدتی برای مددجویان تحت پوشش منعقد کرده است.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: سال گذشته ۲۳۱ پرونده معاضدتی و تسخیری و امسال نیز ۲۴۵ پرونده معاضدتی و تسخیری داشته‌ایم.

هادی پور، اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود از قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار انتقاد کرد و افزود: این قانون در کمیسیون غیر تخصصی تصویب شد، در حالی که وکالت از امور قضایی است و باید در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح می‌شد.

او بیان کرد: این قانون علاوه بر اینکه چالش ایجاد می‌کند، در عمل تضییع حقوق مردم است.

به گفته رییس کانوی وکلای دادگستری لرستان قانون طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار کارشناسان بیکار را به وکلای بیکار تبدیل می‌کند.

هادی پور با اشاره به اینکه ما در آموزش تعداد وکلا با چالش جدی مواجه هستیم، گفت: اگر تعداد وکلا براساس ظرفیت و نیاز باشد فرصت و غیر از این تهدید است.

او اما در خصوص انتقاد شهروندان نسبت به هزینه‌های وکالت، توضیح داد: ما در خصوص هزینه‌های وکالت تعرفه داریم، بنابراین اگر تخلفی مشاهده شد به کانون وکلا انعکاس داده شود.

 

برچسب ها: کانون وکلا ، وکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار