سخنگوی وزارت خارجه آمریکا معافیت محدود صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از برخی تحریم‌ها تایید کرد.

ند پرایس گفت: معافیت‌های تحریمی در مورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چندین دولت آمریکا تکرار شده است. از سال ۲۰۱۴ تاکنون این معافیت‌های تحریمی ۱۸ تا ۲۰ بار تکرار شده اند.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که ما به صورت دوره‌ای این معافیت‌ها را بررسی می‌کنیم تا به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجازه دهیم به انتشار برنامه‌های ماهواره‌ای خود ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزود: ما همچنان نگران نقش جدی صدا و سیما در سانسور دسترسی مردم ایران به اطلاعات و نقض حقوق بشر هستیم.

ند پرایس به تحریم مقامات صدا و سیما از جمله پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما و دیگر مقامات ارشد این رسانه به دلیل نقض حقوق بشر و سانسور اشاره کرد و گفت: ما همچنان از همه ابزار‌های خود برای پاسخگو کردن مقامات ایرانی به خاطر نقض حقوق بشر و سانسور استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که ما درنهایت کاری را انجام خواهیم داد که در راستای منافع آمریکا و خواسته‌های مردم ایران باشد.

وی گفت که هدف ما تحریم کردن مقامات ارشد صدا و سیما و پاسخگو کردن آن‌ها بوده است. ما این مساله را به دقت بررسی می‌کنیم و تصمیم گیری ما مانند دولت‌های پیشین آمریکا برای معافیت تحریم به این دلیل است که معتقدیم این کار منافع آمریکا و خواسته‌های مردم ایران را تامین می‌کند.

پیش از این پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن از معافیت صدا و سیما از برخی تحریم‌های آمریکا خبر داده بود. بر اساس این گزارش، دولت بایدن، مانند دو دولت قبل آمریکا، معافیت صدا و سیما را از برخی تحریم‌ها تمدید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روزگار
۱۳:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
روسیه تحت شرایط بدین تحریم ها قرار داره ؛ چرا تورم روسیه زیر ۱۰ درصده و اقتصادش داغون نشده ، ولی پارسال همین موقع که روسیه جنگو شروع کرد و تحت تحریم قرار گرفت همه میگفتن اقتصاد روسیه نابود میشه و پوتین خودکشی میکنه ولی (مقاومت واقعی ) کرد.
سوال اصلی : چرا ایران نتونست ؟ و دلار داره ۵۴ هزار عبور میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
دولت مردان آمریکا اگر عاقل بودند موقع اغتشاشات همه تحریم ها را بر می داشت عوام الناس همه به طرفداری از بایدن می ریختند بیرون ؛ اما دریغ از یک ارزن عقل
Czechia
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اگه به آزادی عقیده احترام میذاره مام باید بذاریم و فیلتر رو ورداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
عجیجم چسبی که برای وصل کردن این دو موضوع استفاده کردی اسمش چی هست؟ لوله فاضلاب ما هم مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
چقدر ساده ای تو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
انشاالله بزودی ترامپ میاد میرین توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آی یارو ، زجر مردم را خیلی دوست داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
باورتون نمیشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
جناب از جنایت کار نامرد مردانگی بعید نیست؟ یا اینکه شاید جناب و جنایت هم خانواده باشند
آخرین اخبار