قطع گسترده برق و لغو هزاران پرواز درپی طوفان زمستانی در آمریکا

طوفان زمستانی در آمریکا باعث قطع برق۹۰۰ هزار نفر و لغو پرواز‌ها و جان باختن یک آتش نشان در شمال غرب این کشور شد.

طوفان زمستانی در آمریکا که دشت‌های میانی و شمال غربی این کشور را در برگرفته باعث وارد آمدن خسارت‌های گسترده و تلفات انسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی می‌گویند تاکنون مرگ یک آتش نشان به دلیل این طوفان زمستانی مهیب تایید شده است. همچنین این طوفان باعث قطع برق بیش از ۹۰۰ هزار نفر و لغو و تاخیر در هزاران پرواز شده است.

اکنون نوار شمالی ایالات متحده از ایالت واشنگتن در غرب تا نیواینگلند تحت تاثیر طوفان زمستانی قرار گرفته اند. این طوفان که ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، باعث بارش نیم متری برف شده است. پیشبینی می‌شود دمای هوا تا منفی ۴۰ درجه زیر صفر نیز کاهش یابد.

یک مقام محلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: یک آتش نشان داوطلب در حومه میشیگان پس از تماس با یک دکل برقی که به دلیل طوفان زمستانی سقوط کرده بود جان خود را از دست داد.

در حالی که شدت سرما به سطح بی سابقه‌ای رسیده است، مقامات آمریکایی می‌گویند بیش از ۹۰۰ هزار نفر در ایالت‌های ایلینویز، ایندیانا، میشیگان، نیویورک، و ویسکانسین صبح روز پنجشنبه برق نداشتند. تاکنون بیش از ۲ هزار پرواز لغو شده است و ۱۵ هزار پرواز دیگر به دلیل برودت هوا به تاخیر افتاده است. همچنین ده‌ها مسیر جاده‌ای مسدود یا صعب العبور هستند.

ریچارد بان، مدیر هواشناسی ایالت مریلند با هشدار به مردم درباره انجام سفر‌های غیرضروری تاکید دارد: اکنون سفر جاده‌ای بسیار خطرناک است به طوری که سطح جاده را یک لایه یخ به ضخامت بیش از یک سانتی متر پوشانده است. همین موضوع باعث صعب العبور شدن مسیر‌های جاده‌ای شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار