افتتاح چند پروژه عمرانی در مهمانشهر تربت جام

چند طرح عمرانی مرتبط با پناهجویان افغانستانی در مهمانشهر تربت جام افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح دیگر نیز آغاز شد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: کلنگ زنی پروژه ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی با هزینه تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال، توسعه فضای آموزشی دبیرستان های مهمانشهر با هزینه تقریبی ۱۴ میلیارد ریال و احداث فضای دوستدار کودکان به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که در مهمانشهر تربت جام کلید خورده است.

سید علی قاسمی افزود: بهره برداری از پروژه بهسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد مسکونی با صرف هزینه تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال، مناسب سازی، توزیع لوازم التحریر و خرید تجهیزات مدرسه انصار مهمانشهر با هزینه تقریبی ۲۹ میلیارد ریال و بهره برداری از نانوایی تمام اتومات با هزینه تقریبی سه میلیارد ریال که با کمک سازمان های بین المللی و مساعدت های دولت جمهوری اسلامی ایران مورد افتتاح و کلنگ زنی قرار گرفت.

مهمانشهر مهاجران خارجی تربت‌جام واقع در ۱۰ کیلومتری این شهرستان و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و هم اکنون با پذیرش حدود پنج هزار نفر از پناهندگان افغانستانی آنها را اسکان داده و به آنان خدمات دهی می‌کند.

مساحت این مهمانشهر ۱۰۰ هکتار است که دارای امکاناتی از قبیل ساختمان اداری، کلینیک بهداشتی - درمانی، واحدهای آموزشی، منازل مسکونی، بازارچه‌ و کارگاه‌های خود اشتغالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.