امام جمعه اندیمشک گفت: امام حسین (ع) در مقابل ظالمان زمان خود که قدرت در دستشان بود ایستادند و هیچگاه انسانیت و شرافت را با موارد کم ارزش معامله نکرد.

حجت الاسلام احمد محمدیان امام جمعه موقت اندیمشک گفت: یکی از ویژگی های شاخص امام حسین (ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) که باعث شد در حادثه عظیم عاشورا خوش بدرخشند این بود که خودشان را به عنوان یک انسان می دانستند که دارای ارزش بالایی است و هیچ گاه شرافت خود را به خاطر منافع کم ارزش دنیوی و زرق و برق آن معامله نکردند و در برابر ظالم ایستادند.

او می گوید: انسان ها فقط باید در مقابل خدا خشوع، خضوع و فروتنی داشته باشند، شرافت انسانی بالاتر از هر مسئله ای است به همین دلیل امام حسین(ع) در مقابل افراد ظالم خودش که منطقه، قدرت و اموال را به دست گرفته بودند ایستاد چرا که زندگی باعزت در سایه سار اسلام واقعی و توحیدی هرگونه طاغوت را رد می کند و فقط اولویت خداوند را می پذیرد.

امام جمعه موقت اندیمشک  با اشاره به حدیث مَوْتٌ فِى عِزّ خَيْرٌ مِنْ حَيَاةٍ فِى ذُلّ گفت: مردن در حالتی که انسان عزت نفس، شکست ناپذیری و استحکام داشته باشد بهتر، بالاتر و بافضیلت تر از این است که در ضلالت و بدبختی زندگی کرده و به خاطر این زندگی دنیوی، حیات گذرا و کم ارزش خودش را ذلیل کند.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: اگر افراد برای انسانیت و خودشناسی ارزش قائل باشند، در مقابل افرادی که به دنبال استثمار و استعمار انسان ها هستند مقابله می کنند حتی اگر به ظاهر تاوان سختی را پس بدهند چرا که خداوند راضی نیست انسان در مقام ذلت قرار بگیرد.

او  گفت: زندگی این ۳ بزرگوار الگوی بسیار خوبی برای مسلمان ها و مخصوصا شیعیان در چالش های زندگی است که در مقابل افرادی که بخواهند در هر پست و جایگاهی در خارج از این کشور در قالب استکبار وارد شوند و با تحریم زندگی آن ها را به استعمار و استثمار بکشانند، بایستند و هرگز بردگی و خواری را نپذیرند.

برچسب ها: تولد امام سجاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.