جشنواره غذای سالم با شعار غذا برای همه، ترویج زندگی ایرانی اسلامی، هیچکس نباید فراموش شود و ایمنی غذا درمدرسه شهید شکاری روستای باغکمش برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه جشنواره غذای سالم با شعار غذا برای همه، ترویج زندگی ایرانی اسلامی، هیچکس نباید فراموش شود و ایمنی غذا درمدرسه شهید شکاری روستای باغکمش برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره، فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف غذای سالم و دارای ارزش غذایی و شناساندن غذاهای سنتی و سالم به دانش‌آموزان دختر که آینده‌سازان کشور هستند، بوده است‌.

رهنما سرپرست بخشداری پردیس گفت: برنامه امروز با حضور ۷۳ نفر از دانش آموزان دختر و بانوان روستای باغکمش با معرفی غذاها و خوراک محلی با محوریت حفظ و تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی با برنامه ریزی حوزه بانوان و خانواده بخشداری برگزار شد.

وی افزود: غذاهای محلی بخشی از میراث ما هستند و برگزاری جشنواره غذا راهکار مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی به نسل جوان است.

قابلی پلو افغانستان، چکدرمه ترکمن صحرا در ظرف غازان، نان محلی زابل، آش دوغ اردبیل، اشکنه، حلوا، انواع کیک و دسرهای خانگی، دوغ محلی تهیه شده توسط بانوان محلی، شربت های تهیه شده از گیاهان معطر زینت بخش سفره های نخی و سنتی بود که در جشنواره غذای سالم خانواده با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار