معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان از راه اندازی ۱۰ شرکت جدید دانش بنیان در شهر همدان خبر داد.

اسدالله ربانی مهر با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فن آور، محصول دنیای جدید و تبدیل فکر و ایده به محصول است.

او افزود: دولت با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی و آئین نامه ابلاغی حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه ۱۰ شرکت جدید دانش بنیان و ۲۰ واحد فن آور در سال ۱۴۰۱ در شهر همدان راه اندازی شده است، افزود: بسیاری از تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان همدان، جنبه صادراتی دارد و به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

ربانی مهر افزد: خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان توسط اداره میراث فرهنگی و پارک علم و فن آوری به زودی تعیین تکلیف و قبل از هفته صنایع دستی راه اندازی شود.

او تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان همدان از کشاورزی و صنایع دستی تا تولید بذر و ساماندهی سفر و گردشگری فعال هستند و این یک فرصت بزرگ برای توسعه استان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به اینکه سهم شرکت‌های دانش بنیان همدان از اعتبارات و تسهیلات حوزه معاونت علمی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ پیگیری شود، گفت: تا سال ۱۳۹۱ شرکت دانش بنیان در ایران نداشتیم و اکنون ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان با ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی و گردش مالی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور داریم و این فرصت بزرگی برای توسعه اقتصادی و کمک به درآمد زایی در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.