به گفته مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد امسال۳۲۳ زوج نابارور در استان از حمایت های این بیمه برای درمان ناباروری بهره مند شدند.

کیان دهراب پور اظهار کرد: بیمه سلامت به منظور کمک به زوج های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری پرداخت کرده است.

او با اشاره به گران بودن هزینه درمان ناباروری تاکید کرد: در راستای جوان سازی جمعیت دولت از زوج های نابارور برای فرزندآوری حمایت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: زوج‌های نابارور ساکن در استان برای فرزندآوری می‌توانند از تخفیف های ۹۰ درصدی خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند شوند.

دهراب پور با اشاره به سیاست های دولت برای دسترسی عادلانه به خدمات درمانی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل بیمه سلامت استان مبلغ ۵۴ میلیارد تومان برای اجرای برنامه پزشک خانواده روستائی، عشایر و اهالی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان هزینه کرده است.

دبیر ستاد پزشک خانواده روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی در استان ۶۸ مرکز جامع خدمات سلامت با ۱۲۰ پزشک، ۹۰ ماما و چند دندانپزشک کار خدمت رسانی به ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این صندوق را عهده دار هستند.

دهراب پور تصریح کرد:همچنین تخفیف های ویژه برای توانبخشی معلولان و پرداخت تسهیلات بلاعوض بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون برای بیماران صعب العلاج، خاص و ... از دیگر راهبردهای بیمه سلامت به منظور کمک به سلامتی اقشار مختلف جامعه است.

دهراب پور گفت:یکهزارو ۱۲۷ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

در زمان حاضر ۵۲۹ هزار ۳۱۰ نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۷۰درصد از ساکنان استان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.