کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزندگی سهام باعث می‌شود که بازار سرمایه در حال حاضر نسبت به بازار‌های رقیب برای سرمایه گذاران جذاب‌تر به نظر برسد.

آقای محمد غفوری گفت: در معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بی سابقه نسبت به حدود دو سال اخیر مواجه شد و از ارتفاع یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی عبور کرد شاخص کل هم وزن نیز امروز شاهد رشد بسیار خوبی بود.

او در ادامه گفت: ارزش معاملات خرد امروز حدود ۱۰ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان ثبت شد همچنین بازار سرمایه امروز شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان بود.

به گفته او، امروز ۹۵ درصد بازار سرمایه در بازه مثبت و حدود ۵ درصد در بازه منفی بودند به طوری که ۴۴ نماد منفی و حدود ۶۴۸ نماد مثبت در بازار ثبت شد.

غفوری در پاسخ به سوال علت رشد شتابی امروز شاخص کل بورس گفت: یکی از عامل‌های اثر گذار بر روند بازار امروز نرخ ارز و حرکت بازار در راستای آن است که همیشه پس از افزایش نرخ ارز با یک فاصله زمانی شاخص کل رشد را تجربه می‌کند مورد دیگر نیز این که بازار سرمایه محلی است که می‌تواند ارزش خلق کند و مولد باشد.

او در ادامه افزود: ارزندگی سهام باعث می‌شود که بازار سرمایه در حال حاضر نسبت به بازار‌های رقیب برای سرمایه گذاران جذاب‌تر به نظر برسد و از سوی دیگر بازار سرمایه نسبت به دو سال گذشته از تورم و بازار‌های رقیب عقب است که به دنبال رفع این عقب ماندگی ها اکنون در حال حرکت است.

شنبه‌ (۶ اسفند)  در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۴۸ هزار و ۵۴۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۳۴ واحدی قرار گرفت. در انتهای بازار شاخص کل بورس با رشد ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحدی در تراز یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۸۲ واحدی ایستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
سکه ۷ تومن بوده پالایش و دارایکم ده تومن
حالا سکه ۳۲ ملیون پالایش ۱۴ تومن
سکه 500 درصد رشد کرده و صندوق های دولتی بورس حدود 30-40 درصد
سهامدار هیچ سودی نکرده تو ضرر سنگینه
آخرین اخبار