مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: آثار برگزیده سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی نوروز در اصفهان به نمایش در می‌آید.

حمید قنادنیا مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت از ۲۷ هنرمند داخلی و ۱۰ هنرمند خارجی برای شرکت در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان اظهار کرد: ۷۰ اثر به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال شده بود که ۱۱ اثر داخلی و سه اثر از هنرمندان روسیه، ترکیه و ارمنستان در هیئت داوران انتخاب شد.


او ادامه داد: نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان از ۲۴ بهمن با خلق آثار هنرمندان آغاز شده و تا هشتم اسفند ادامه دارد.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان هزینه برگزاری این رقابت هنری را حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرد: آثار فاخر و ماندگاری که خلق می‌شود همزمان با نوروز و تا اواخر بهار به صورت تجمعی در شهر اصفهان جانمایی و سپس با نظر خود هنرمندان در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان به طور دائمی نصب می‌شود.

قنادنیا آماده سازی نمونک ۷ اثر تاریخی در مقیاس یک به ۱۰ به همراه تصاویر قدیمی آنها، نصب تجهیزات بازی‌تیک‌بال در محور رودخانه زاینده‌رود، نصب سه نماد شهید کشوری، مقاومت شهید سلیمانی و تفکر، رونمایی از دو دیوار نگاره در محور اصلی کاوه- میدان امام حسین (ع) و میدان سروش تا دروازه شیراز به مساحت ۱۳ هزار مترمربع، برپایی نمادین سفره هفت سین در تمام مناطق پانزده‌گانه شهر همچنین آذین‌بندی پنج نقطه گردشگری شامل میدان امام حسین (ع) -خیابان سپه، پل خواجو و مناطق ۳ و ۶ و چهارباغ عباسی با نماد‌های رمضان و نوروز را از برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.