ناظر گمرکات خوزستان از صادرات بیش از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

بهروز قره بیگی ناظر گمرکات خوزستان در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان گفت:  در ۱۱ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۹۲۳ میلیون و ۵۴۳ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریبا ثابت بوده است.

او افزود: ارزش وزنی این میزان صادرات ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان ادامه داد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

آقای قره بیگی گفت: کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

او در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در ۱۱ ماهه امسال، ۱۶میلیون و ۶۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۵میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان می گوید: میزان واردات کالای غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با پارسال از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۶ درصد رشد داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.