وزیر فرهنگ لبنان گفت: جنگ دشمنان علیه فرهنگ کشور‌های ایران و لبنان است، لذا باید روابط فرهنگی ۲ کشور نزدیک شود تا دشمن به مقاصد خود نرسد.

محمد وسام المرتضی  وزیر فرهنگ لبنان گفت: باید از تحقق خواسته دشمن مبنی بر جدایی و گسست اشتراکات فرهنگی بین ایران و لبنان، جلوگیری نمود.

او افزود: لبنان کشوری است که به تنهایی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد، این رژیم نیز با توجه به همین تنهایی، حملاتی را به لبنان آغاز نمود، اما در آینده همین تنهایی به نقطه قوت لبنان تبدیل شد.

وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: با شروع انقلاب اسلامی در ایران، لبنان نیز وارد عصر جدیدی از تحول فرهنگی و قدرت یابی در برابر اسرائیل شد و در ادامه توانستیم به بهای خون هزاران شهید چند منطقه جدا شده از لبنان را بازگردانیم.

وسام المرتضی بیان کرد : در ادامه مبارزات ضد صهیونیستی، در سال ۲۰۰۰ میلادی توانستیم بخش دیگری از خاک لبنان را آزاد کنیم و در سال ۲۰۰۶ نیز با تقدیم هزاران شهید دیگر بر سیطره اسرائیلی و آمریکایی بر دیگر بخش‌های اشغال شده خاک لبنان پایان دادیم.

او تصریح کرد: در ادامه، در سال‌های اخیر گروه‌های تکفیری برای تسخیر بر سرزمین سوریه و لبنان حملات را آغاز کردند، اگر تسلط تکفیری‌ها بر لبنان و سوریه تداوم می‌یافت سلطه گران دوباره می‌توانستند به اهداف خود برسند.

 وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد: در این دوره در ۲ منطقه از لبنان مقابل تکفیری‌ها جنگیدیم و خاک لبنان و مقدسات اسلامی و مسیحی را از گزند تکفیری‌های داعشی حفظ نمودیم که برای پاسداری از زمین و مقدسات دینی خود خون‌هایی زیادی از شهدا به زمین ریخته شد.


بیشتر بخوانید


وسام المرتضی اظهار کرد: خطر ایجاد داعش کمتر از اسرائیل نبود، بلکه بیشتر نیز بود چرا اسرائیل به دنبال تسلط بر سرزمین‌ها بود، اما داعش نه تنها به دنبال تسلط بر زمین بلکه می‌خواست فرهنگ و همه هستی ملت‌های منطقه را به تاراج ببرد.

او با بیان اینکه اسرائیل و داعش دو روی یک سکه هستند که برای تحقق اهداف آمریکا در منطقه عمل می‌کنند، افزود: کاری که اسرائیل در هجوم نظامی سال ۲۰۰۶ در لبنان نتوانست انجام دهد، آمریکا می‌خواست از طریق داعش در جنگ سوریه و لبنان به اجرا در آورد.

وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان به همراه مسئولانی از بنیاد شهید این کشور و فلسطین با هدف زیارت بارگاه منور رضوی در سفری ۲ روزه میهمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مشهد بود و امروز مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.