آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار به میزبانی قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در روز چهارشنبه، دهم اسفند ماه به میزبانی قزوین خبر داد.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، چهارشنبه، دهم اسفند ماه ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانان و شعرای داخلی و خارجی با اجرای برنامه‌های متنوع برپا خواهد شد.

اسمعیلی گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» برای اولین بار در استان قزوین برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه کنگره ۳ بخش داشته است، بیان کرد: بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بوده است.

این مقام مسئول گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با مراجعه به سایت‌های نوید شاهد و ایثار قزوین، آثار خود را تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری به بنیاد ارسال کردند.

اسمعیلی افزود: یک هزار و ۲۳۶ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده که در اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر از ۲۶ شاعر برگزیده تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: تا برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر، برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله عصر شعر دانشجویی، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر بانوان، محفل شعر شاعران، عصر شعر دانش‌آموزان، عصر شعر خاتم سلیمانی ۲ و مشارکت در برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس و مقاومت، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار