علیرضا صلواتی مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی طرح راه آهن اصفهان-سفیددشت –شهرکرد در دو سال گذشته، گفت: در صورت تامین اعتبار زیرسازی این طرح تمام شده بود.
او افزود: حدود ۱۸ تونل در این مسیر قرار دارد که ساخت آنها و پلهای بزرگ به اتمام رسیده است.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون برای این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و در سفر ریاست جمهوری نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص یافته است.
صلواتی با اشاره به درنظر گرفتن پنج ایستگاه در این خط ۹۱ کیلومتری گفت: ایستگاه مبداء این خط آهن حسن آباد مبارکه، ایستگاه دوم لنجان، ایستگاه سوم روستای کاهریز، ایستگاه چهارم فرخ شهر و ایستگاه پایانی شهرکرد است.
به گفته او، دسترسی شهرکرد به ظرفیتهای اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیتهای ریلی، کاهش ترافیک بین استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان، رونق گردشگری، محرومیتزدایی و رویکرد توسعه متوازن در استانهای مرکزی کشور همچنین تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مزایای بهره برداری از راه آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد است.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: با تکمیل این شبکه ریلی تا استان خوزستان مسیر اصفهان_ اهواز کوتاه میشود و با قطار برقی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به حدود ۶ ساعت کاهش مییابد.
صلواتی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال کاهش مییابد گفت: اشتغال زایی برای ۸۰۰۰ نفر، انتقال ۴۰ درصد از بار عبوری به میزان ۲۸ میلیون تن و ۵۰ درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به تعداد ۱.۹ میلیون نفر در سال از نتایج راه اندازی این خط ریلی خواهد بود.
شرکتهای فولادی این چهار استان میتوانند در این پروژه ملی و ساخت و تکمیلش و ارتباط با جهان نقش پر رنگی برای خود صنایع و مردم استانهای مرکزی و خوزستان داشته باشند و این یک کار عام المنفعه و مانا و ماندگار از شرکتهای فولادی و بزرگ این چند استان میتواند باشد