رئیس سازمان امور دانشجویان:

جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران برگزار می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد چند جایزه در حوزه جذب دانشجویان بین المللی برای دانشگاه‌ها تعریف کرده‌ايم و برای حداکثر سازی جذب دانشجویان بین الملل جایزه جذب را ارائه می دهیم.

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در حوزه بین المللی دانشجویان ما رو به گسترش هستند.

داداش پور با اشاره به جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران ادامه داد: اکنون در سطح جهان حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در حال جابجایی هستند و ۱۰ کشور اول دنیا در سال ۲ هزار که این دانشجویان را جذب می‌کردند عمدتا کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای شمالی و در اقیانوسیه و استرالیا بودند.

وی گفت: کشور ایران نیز طی چند سال گذشته از کشورهای همجوار خود جذب خوبی داشته و دلیل آن نیز این است که ما در حوزه های علم و فناوری تحولات گسترده ای را داشته ایم و ایران نیز جزء کشورهایی است که از جایگاه معتبری از جهت علم و فناوری برخوردار است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۴ هزار دانشجوی بین المللی جذب کردیم و هدف ما این است که تا سال ۱۴۰۴ جمعیت دانشجویان خارجی مان به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یابد. ما معتقدیم دانشگاه‌های ما ظرفیت لازم برای جذب این دانشجویان را دارند.

داداش پور ادامه داد: از ۹۴ هزار دانشجو ۹۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهریه پرداز هستند و یک درصد دانشجویان خارجی ما بورسیه هستند.

وی ادامه داد: چند جایزه در حوزه جذب دانشجویان بین المللی برای دانشگاه‌ها تعریف کردیم؛ توافقی با سازمان برنامه بودجه داشته ایم که برای حداکثر سازی جذب دانشجویان بین الملل جایزه جذب را ارائه می دهیم. مانند جایزه صادراتی که در حوزه اقتصادی ارائه می شود. دانشگاه‌هایی که بتوانند نسبت به سال گذشته دانشجویان بیشتری جذب کرده و سایت‌های خود را چند زبانه طراحی کنند، همچنین برنامه راهبردی برای جذب دانشجوی بین الملل داشته باشند، این جایزه به آنها تعلق می‌گیرد.

در جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران ۱۴ دانشگاه موفق در این حوزه نیز معرفی می شود و به آنها جایزه خواهیم داد این جایزه می تواند تا ۳۰ درصد شهریه دانشجویان بین الملل را پوشش دهد و این پول برای تجهیز زیرساخت‌های دانشگاه در حوزه بین الملل صرف شود.

وی ادامه داد: جایزه دیگر، جایزه برترین‌ها در حوزه جذب دانشجویان بین الملل است که به برترین اداره امور دانشجویان بین المللی دانشگاه ها، برترین مراکز آموزش زبان فارسی، برترین تارنمای اطلاع رسانی به دانشجویان بین المللی، برترین موسسه جذب دانشجویان و برترین کنسولی که بهترین خدمات را به دانشجویان بین الملل ارائه دهد، ارائه می شود همچنین سال آینده چند برترین نیز خواهیم داشت، مانند برترین سفرا، برترین رایزنان فرهنگی، برترین رایزنان علمی، برترین اساتید و کارکنان که در جذب دانشجویان بین الملل فعال باشند، ارائه می شود.

وی تصریح کرد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هند، سوریه، لبنان، ترکیه بیشترین جمعیت دانشجویی ما را تشکیل می‌دهند و هدف ما این است که از کشورهای آسیای غربی، آسیای مرکزی و قفقاز، آسیای شرقی، آفریقا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی نیز دانشجو داشته باشیم.

وی گفت: تقریبا ۳۰ درصد کل جمعیت دانشجویان خارجی در ایران خانم ها و ۷۰ درصد آقایان هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ایران هراسی جایی در ذهن ما ایرانیان ندارد و کشور ما آرام ترین و بهترین کشور برای جذب دانشجویان بین الملل است.

برچسب ها: دانشجویان ، اتباع ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار