محمد عزت یار معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرح خدمات جدید کاریابیها مندرج آئین نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی مبنی بر انجام خدمات مشاورهای شامل سنجش شایستگیها و سازگاری شغلی بیکاران و نیز تنظیم کارنامههای حرفهای و تخصصی، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت برنامه توانمندسازی مدیران کاریابیهای غیردولتی را در این حوزهها برای افزایش دامنه خدمات تخصصی آنان، با همکاری موسسه کار و تأمین اجتماعی، به صورت مجازی برگزار کند تا دفاتر کاریابی بتوانند مأموریتهای محوله را با کیفیت بهتری ارائه کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس مدیران کاریابی که در فراخوان اولیه دوره آموزشی فرآیند نام نویسی را انجام داده اند، با توجه به تمدید مهلت بهره برداری از دوره، می توانند تا نوزدهم اسفندماه از آن بهره لازم را ببرند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه روز شنبه بیستم اسفند زمان برگزاری آزمون این دوره است، یادآور شد: برای شرکت کنندگانی که در آزمون، حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، از طرف موسسه کار و تامین اجتماعی گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.
عزت یار اضافه کرد: ۱۲ دفتر کاریابی غیر دولتی داخلی در شهرستان های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و نیکشهر به علاقمندان و افراد جویای کار خدمات می دهند.