تصویب بودجه سه هزار و ۷۰۰ میلیاردتومانی شهرداری همدان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان با سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

مجتبی حمزه رستگار گفت: توجه ویژه به حل معضل ترافیک شهر و روان‌سازی حمل و نقل عمومی، تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین رویکرد‌های اجرایی بودجه مصوب شده برای سال آینده است.

او تامین و خرید اتوبوس، میدل باس (از نظر ظاهری شبیه اتوبوس با ابعادی کوچکتر) و زیرساخت‌ها، پروژه بازسازی اتوبوس‌ها، مطالعه، طراحی و اجرای فاز اول سامانه اتوبوس تندرو (BRT)، حمایت در طرح نوسازی و بازسازی تاکسی و پیاده‌سازی سیستم حمل و نقل سبک از ویژگی‌های بودجه مصوب شده شهرداری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت:با بیان اینکه طرح تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار در شهر همدان با توجه به مشکلات ترافیکی بسیار با اهمیت است، افزود: در بودجه شهرداری تکمیل و پایان احداث پارکینگ آقاجانی بیگ و تملک زمین برای اجرای پارکینگ پشت تالار مرر و سایر مناطق پیش بینی شده است.

جذب سرمایه گذار و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

رستگار با اشاره به نقاط قوت بودجه مصوب سال آینده شهرداری همدان، گفت: در تهیه و تدوین پیوست عدالت بودجه از توان علمی اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مدیران مجموعه شهرداری برای اولین بار در سطح شهرداری همدان استفاده شده است.

او با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری همدان تدوین مدل بودجه براساس خزانه داری و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام شد گفت: شیوه نامه تخصیص و تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های شهرداری و ابلاغی شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

برای نخستین بار در سطح شهرداری همدان تدوین مدل بودجه براساس خزانه داری و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام شد

او  توجه به حوزه سرمایه گذاری را از ویژگی‌های مهم بودجه سال آینده شهرداری دانست و گفت: جذب سرمایه گذار و افزایش درآمد پایدار شهری جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ شهری مانند پل میدان مدرس و پل میدان امام حسین و توجه به محله محوری در بودجه شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

رستگار به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌ها و طرح بهبود و بهسازی مراکز فرهنگی با محوریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب لحاظ شده است.

او با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های شهرداری هوشمند و الکترونیک، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات، پروژه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اجرای سامانه جامع نیروی انسانی، توسعه سامانه‌های مدیریت برنامه و بودجه، توسعه نرم‌افزار جامع شهرسازی، نوسازی، املاک و درآمد، سامانه جامع حقوقی، نظام پیشنهاد‌ها و آموزش و پژوهش از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی سال آینده است.

توجه به گردشگری، بافت تاریخی و توسعه ورزش همگانی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان تحقق سیاست‌های گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان را ضروری دانست و گفت: بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، و شورای اجتماعی محلات ۲۴۶ درصد افزایش یافته است.

رستگار توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر همدان و بنا‌های واجد ارزش، گسترش فضا‌ها و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را جزو رویکرد‌های اصلی مدیریت شهری دانست.

او ضرورت سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی از طریق سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی، طرح توسعه و نگهداری فضای سبز شهری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش آبیاری فضای سبز، اهتمام به همگانی کردن ورزش، بهبود و بهسازی فضا‌های ورزشی همگانی را از دیگر اقدامات اجرایی سال آینده شهرداری همدان عنوان کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار