آمادگی ۱۲۰۰ ناوگان راهداری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هزار و ۲۰۰ ناوگان مسافری راهداری استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده اند.

کلیم اله وثوقی افزود: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰ دستگاه سواری و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوروزی در خدمت مردم و مسافران خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه کمیته حمل و نقل سفر‌های نوروزی با اشاره به اینکه طرح نوروزی ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رضایت مندی مردم در حوزه حمل و نقل و کیفیت بالای خدمات است.

وثوقی در این ایام تشدید نظارت‌ها بر ترمینال‌ها و شرکت‌های مسافربری و همچنین تجهیزات ایمنی ناوگان‌ها را از دستگاه‌های ذیربط خواستار شد و افزود: راهداری استان نیز علاوه بر آماده سازی ناوگان‌ها در خصوص ایمن سازی محور‌های مواصلاتی نیز اقداماتی از جمله خط کشی، نصب علائم، لکه گیری نصب تابلو‌ها انجام داده است.

او جهت استراحت مسافران در بین راه و افزایش ایمنی سفر بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین راهی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نمازخانه، سرویس‌هایی بهداشتی، رستوران‌ها باید از بهداشت و نظافت لازم برخوردار بوده و شرکت نفت نیز باید در تامین سوخت مورد نیاز جایگاه‌های این مجتمع آمادگی لازم را داشته و در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل جهت دید بهتر رانندگان در جاده و کاهش تصادفات اجرای روشنایی را در جاده اردبیل سرچم و اردبیل مشگین شهر مغان را یاد آور شد و ادامه داد: تیم‌های امداد خودرویی برای ارائه خدمات جرثقیل برای ماشین‌های سنگین نیز پیش بینی کنند که انتظار داریم در این زمینه تدارک لازم انجام و در ایام نوروز جرثقیل‌ها در ۴ محور اصلی استان مستقر باشند.

وثوقی با بیان اینکه اکیپ‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه، امداد خودرو باید در تمامی محور‌ها حضور مستمر و شبانه روزری خواهند داشت افزود:از شرکت‌های بیمه نیز در خواست شده جهت ارائه خدمت به مردم در کنار این اکیپ‌ها خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه دهند..

او از پاسخگویی شبانه روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان به درخواست‌های مردم و مسافران در راهداری استان خبر داد و گفت: مردم هرگونه شکایت و انتقاد خود را با سامانه ۱۴۱ در میان بگذارند و مطمئن باشند که کارشناسان راهداری و حمل و نقل با قید فوریت رسیدگی خواهند کرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید در زیباسازی، منظره آرایی، پاکسازی و فضاسازی ترمینال‌ها اقدامالات لازم را انجام دهند تصریح کرد: روسای شهرستان‌های راهداری با شهرداری‌ها باید بازدید لازم را از ترمینال‌ها داشته و مدیران فنی شرکت‌های مسافربری موظفند نقص‌های ایمنی و تجهیزات ایمنی ناوگان نظارت‌ها جدی داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.