رئیس قوه قضائیه در اراک:

شناخت گلوگاه‌های فساد و مبارزه جدی با آن اولویت قوه قضاییه

اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان مرکزی گفت: دستگاه قضا دنبال شناخت و برخورد جدی با گلوگاه‌های فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در دیدار اقشار مختلف مردم استان مرکزی ضمن تاکید بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، صنایع، کارآفرینان و فعالیت‌های اقتصادی سالم گفت: دستگاه قضا ضمن برخورد جدی با گلوگاه‌های فساد از فعالیت‌های اقتصادی سالم حمایت می‌کند.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: شناخت گلوگاه های فساد را از اولویت های قوه قضاییه دانست و گفت با بررسی دقیق قوانین ناقص، انتصابات ناکارآمد و ویژه خاری ها، با مفاسد در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت در موضوع پیشگیری از جرم بسیاری از موارد موازی نظیر بیکاری ، فقر ،ظعف های موجود در وضعیت اقتصادی، فرار مغزها و فرار سرمایه‌ها در وقوع جرم تاثیر مستقیم داشته و با وجود ظرفیت‌های قانونی حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از همه ظرفیت‌ها برای کاهش وقوع جرم و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها، صنایع ،کارگاه‌ها ، ارتقاء امنیت شغلی ،امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری استفاده خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه به تشریح ظرفیت های بیشمار استان مرکزی پرداخت و گفت این استان از ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی برخوردار است که باید تلاش شود از این ظرفیت های عظیم به خصوص در حوزه نخبگان در راستای توسعه هر چه بیشتر کشور استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با یادآوری موضوعات وخواسته های مطرح شده توسط نمایندگان اقشار مختلف مردم گفت مطالبات و موارد مطرح شده موضوعات اساسی ،جدی و لازم و ضروری کشور است که بسیاری از آنها تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی بوده و قوه قضاییه از تمام توان وظرفیت های موجود در کشور برای پیگیری این مطالبات در سطوح مختلف استفاده خواهد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این دیدار کاهش روند دادرسی و قضازدایی از پرونده‌ها، استفاده از امکانات ملی برای حل مشکل آلودگی هوا در کلان شهر اراک و کمک برای حل مشکلات مردم در بعضی موقوفات را از موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر بیات نماینده اساتید دانشگاه‌های استان در این دیدار گفت: اساتید دانشگاه و نخبگان به منظور مشارکت در طرح‌های کشور برای حل مشکلات و تدوین برنامه‌های راهبردی آمادگی دارند تا با تدوین و تعریف طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی یاریگر قوای سه گانه باشند.

سرلک نماینده خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران دراین دیدار خواستار ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم به موضوع عدم اجرای قانون جامع ایثارگران در بعضی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها شد.

حجت الاسلام طرحانی نماینده روحانیون استان مرکزی در این دیدار توجه جدی سران قوا به موضوع اقتصاد و معیشت مردم را خواستار شد و افزود: مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با بی‌حجابی و بی‌عفتی، ارتقاء امنیت اجتماعی و امنیت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر شد.

مولوی نماینده فرهنگیان استان در این جلسه استان آموزش و پرورش را به عنوان اصلی‌ترین عامل تربیت نسل‌ها عنوان کرد که ظرفیت بالایی در آینده سازی دارد و باید متوازن با نقش آفرینی، نظام تعلیم و تربیت مورد توجه و حمایت مخصوص قرار گیرد.

انصاری نماینده بانوان استان در این دیدار به تشریح ظرفیت‌های ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن بانوان به مراتب بالای علمی و اجرایی پرداخت و خواستار توجه بیشتر به سلامت زنان و مادران، اجرای کامل قانون عفاف و حجاب و قانون جوانی جمعیت در کشور شد.

بخشی نماینده سمن‌ها، انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی هم در این دیدار توجه به شایسته سالاری در انتصابات، برخورد با مسئولانی که ترک فعل کردند و برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی را خواستار شد.

حمایت از صنایع با جلوگیری از واردات محصولات قابل تولید در کشور، حسابرسی دقیق از واگذاری‌های غیرتخصصی و غیرعادلانه صنایع و ارتقاء امنیت شغلی کارگران از جمله موارد مطرح شده توسط حجازی نماینده کارگران استان در حضور رئیس قوه قضاییه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
منشا فساد بیحجابها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
بابا بیخیال شما چقدر باحالید نوشدارو بعد مرگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ صادق خلخالی
۲۳:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
به عمل کار برآید ، به سخنرانی نیست.
فقط اعدام مفسدین اقتصادی و سر دسته های شبکه ی دلالی ، کارسازترین راه است.
Iran (Islamic Republic of)
pedar
۲۳:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اول از همه باید از دولت های جدید و قدیم شروع کنی، تا به کسری بودجه میخورن، با عدم توزیع دلار باعث تورم خانمان سوز میشن و فرقی بحالشون نداره مردم طبقه عاذی مملکت که 90٪جامعه یا بیشتر هستن، معیشت و زندگیشو به چه شکلی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گلوگاه اول خود قوه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اکثر گلوگاه فساد در دولت و امضا های طلایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گلوگاه خود دولت وکارمنداش هست چه کسی می تواند این همه فساد سیستمی درست کند
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۲:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
جناب آقای اژه ای از زمان احمدی نژاد و روحانی و حالا هم آقای رئیسی تا به حال گلوگاههای فساد را نشناختی؟!!!!
شما در سه دولت بعنوان قاضی هستی یعنی 24 سال یعنی اگر یه نوزاد در زمان ورودت به قوة قضائیه متولد شده بود حالا دکترای تخصص گرفته است!!!
فقط می گوییم انا لله و انا الیه راجعون و لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و نستغفرک ربنا ونتوب الیک من کل ذنب عظیم.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۸:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گلوگاه اصلی فساد در ایران‌که۳ساله گلوی ملت را داره فشار میده بورس است که بخاطر اعتماد به نظام وارد شدیم و تباه شده زندگیمون تاحالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
قوه محترم قضایی باید اول فساد رو در داخل خود ریشه کن کند و یا به حداقل برساند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بسم الاه اموال مسولان نظام و اطرافیانشان را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
هرزگی اولین گلوگاه فساد است. بیحیایی و بیحجابی شروع همه جرم هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
چقدر خندیدیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا خیرت بده
از هیئت دولت و مسئولین شروع کن خودتو اذیت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
چقدر شماها کارشناسهای خوبی هستید که بعد از ۴۳ سال گلوکاهای فساد را کشف کردید و بخاطر همین دارید .....انجام میدهید خسته نباشید