عراق: مایلیم به میانجیگری میان ایران و عربستان ادامه دهیم

رئیس جمهور عراق می‌گوید بهبود روابط عراق با کشورهای همسایه مایه قدرت این کشور است و قصد دارد به میانجیگری بین ایران و عربستان ادامه دهد.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در خصوص روابط کشورهای منطقه می‌گوید بهبود روابط عراق با کشورهای همسایه از جمله ایران، سوریه، کویت، عربستان، ترکیه و اردن مایه قدرت عراق است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رشید می‌گوید عراق تمایل دارد میانجیگری در گفت‌و‌گوی ایران و عربستان را پیش ببرد.

افزون بر این، تقریباً ۲۰ سال پس از سرنگونی صدام حسین، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق می‌گوید کشورش اکنون در کشورش اکنون در صلح، دموکراسی و عزم برای بازسازی زندگی اقتصادی و حفظ یک دولت خدمتگزار به سر می‌برد.

 رئیس جمهور عراق می‌گوید عراق پس از غلبه بر سختی‌های دو دهه گذشته، آماده تمرکز بر بهبود زندگی روزمره مردمش است. این سختی‌ها شامل سال‌ها مقاومت در برابر نیرو‌های خارجی، خشونت بین احزاب گوناگون، و حملات داعش بود که زمانی مناطق وسیعی از عراق، از جمله موصل را کنترل می‌کردند.

او در ادامه گفت: «صلح و امنیت در سراسر کشور حاکم است و من بسیار خوشحال می‌شوم اگر به جای تصویر عراق جنگ‌زده، که بسیاری از رسانه‌ها آن را منعکس می‌کنند، این تصویر را نشان دهید».

گفتنی است، در حالی که درگیری‌های بزرگ عراق پایان یافته است، اخیراً برخی خشونت‌ها در این کشور ادامه داشته است. از جمله در روز انتخاب رشید، که پس از یک بن بست یک ساله پس از انتخابات اکتبر ۲۰۲۱ رخ داد. پیش از رای گیری، حداقل ۹ موشک پارلمان عراق را در داخل منطقه سبز بغداد هدف قرار دادند. س از انتخاب رشید، او محمد شیاع السودانی، را به عنوان نخست وزیر نامزد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
شما کشورت امن کن تا منبع پرورش تروریست در مرزهای ما نباشه
آخرین اخبار