رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی ۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

دکتر محمود شمسی پور افزود: ۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای در دورک اناری، میلاس، نقنه، گوجان، یانچشمه و گرمدره طی دولت مردمی سیزدهم راه اندازی شدند.

وی، یکپارچه سازی مراکز پیام اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان‌ها در غالب اداره دیسپچ در مرکز استان، اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس از سازمان اورژانس کشور به اورژانس پیش بیمارستانی استان را از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰ نیروی پیمانی با برگزاری آزمون کشوری در اورژانس پیش بیمارستانی استان استخدام شدند.

دکتر شمسی پور در ادامه از خرید، نصب و راه اندازی ۳۵ دستگاه تله مدیسین با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، بازسازی ۱۰ دستگاه آمبولانس فرسوده با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، تکمیل ۵۰ درصدی ساختمان ستادی اورژانس پیش بیمارستانی استان طی این مدت خبر داد.

به گفته وی، طی این مدت ضمن راه اندازی سه پایگاه آموزشی و مهارت آموزی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان جهت تکنسین‌های جدید الورود و دانشجویان فوریت‌های پزشکی، اولین دوره آزمون سطح بندی تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان برگزار شد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری راه اندازی دیسپچ ناشنوایان در اداره دیسپچ اورژانس پیش بیمارستانی استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم برشمرد.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه از برقراری ۲۷۷ هزار و ۴۰۹ تماس طی ۱۷ ماهه اخیر با اورژانس ۱۱۵ اشاره داشت و افزود: از این تعداد ۵۹ هزار و ۸۴۹ مورد منجر به انجام ماموریت گردید.

دکتر شمسی پور با بیان اینکه از این تعداد تماس ۳۲ هزار و ۷۳۴ مورد مربوط به مزاحمت تلفنی است گفت:۱۷ هزار و ۷۹۱ مورد نیز ارائه خدمات مشاوره بوده است.

وی تعداد کل ماموریت‌های انجام شده در ۱۷ ماهه دولت سیزدهم را ۶۴ هزار و ۲۰۵ مورد اعلام و افزود: تعداد ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی به ترتیب ۱۲ هزار و ۵۹۰ و ۱۱ هزار و ۷۴۵ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: ماموریت‌های مربوط به امدادرسانی به بیماران مجموعاً ۳۹ هزار و ۸۷۰ مورد بوده است که به ترتیب ۴ هزار و ۴۲۱ مربوط به بیماران قلبی، دو هزار و ۹۵۶ مربوط به بیماری‌های تنفسی و ۳۲ هزار و ۴۹۳ مورد مربوط به سایر بیماری‌ها بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی را ۹۷ مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در ۱۷ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۲۶ مورد احیای و ۲۴ مورد زایمان موفق به کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

دکتر شمسی پور در پایان تعداد غرق شدگی و مسمومیت با CO در ۱۷ ماهه گذشته را به ترتیب ۳۵ و ۵۲۴ مورد اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.