قیمت مرغ منجمد در استان یزد کاهش یافت

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: قیمت مرغ منجمد به منظور طرح فجر تا فطر با کاهش ۱۰ هزار تومانی در استان توزیع می‌شود.

مجتبی آغاز مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: نیاز استان به گوشت مرغ گرم ۸۰ تن است در حالی که روزانه به صورت میانگین ۱۲۰ تن تولید می‌شود و بر این اساس مازاد و پایداری محصول داریم. قیمت هر کیلو گوشت مرغ گرم هم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که حداقل ۲ هزار تومان ارزانتر از استان‌های همجوار است. 

او ذخایر و کیفیت مرغ منجمد استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: قیمت مصرف کننده این محصول تا ۲ روز پیش ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود که به دستور وزیر جهاد کشاورزی و در راستای طرح فجر تا فطر و حمایت از مصرف کننده به کیلویی ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تولید گوشت گوساله را متناسب با نیاز استان خواند و تصریح کرد: قیمت مصوب گوشت گوساله منجمد از کیلویی ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان است و از اول دی ماه تا اول اسفندماه ۱۸۹ تن و از اول اسفند تاکنون ۵۰ تن به مباشرین تحویل داده و در سراسر استان در حال توزیع است.

او استان یزد را در زمینه گوشت گرم گوسفند وابسته به سایر استان‌ها برشمرد و ادامه داد: راهبرد استان فراوانی کالاست که این مساله در بازار دیده می‌شود. قیمت مصوب این محصول در سراسر کشور وجود ندارد و بر اساس فاکتور کشتارگاه و سود ۸ درصدی مراکز فروش در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آغاز از اتخاذ تدابیری برای تامین گوشت گرم گوسفندی در استان خبر داد و گفت: ۴۰۹ تن گوشت منجمد گوسفندی از اول دی تا اول اسفند در استان توزیع شده و از ابتدای اسفند تاکنون نیز ۲۰ تن گوشت در اختیار مباشرین قرار گرفته است.

او تأکید کرد : ۵۰ تن گوشت منجمد گوسفندی بیش از سرانه کشوری، جذب و در استان توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین عربی ندوشن
۱۶:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
هرچه مرغدار مملکت بود نابود کردند... چندماه آینده قیمت مرغ سر به فلک می‌کشد....هر کیلو سویا 25 هزار ذرت 14 هزار
آخرین اخبار