مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ وقف در گیلان ثبت شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ وقف جدید در شهرستان‌های مختلف گیلان به ثبت رسیده است گفت: این وقف‌ها بیشتر زمین کشاورزی و باغی بود.

وی افزود: از این تعداد وقف، ۵ وقف در شهر‌های آستانه اشرفیه، صومعه سرا و رودسر، یک وقف در بندرانزلی و رودبار، ۲ وقف در تالش و ۳ وقف در هر یک از شهر‌های لاهیجان و لنگرود ثبت شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: نیت وقف‌های جدید امسال کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع) و فعالیت‌های قرآنی است.
حجت الاسلام علیزاده با تأکید برضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی افزود: وقف، کلیدی‌ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است و یکی از بهترین راه‌ها، راه اندازی وقف‌های جدید، وقف‌های مشارکتی و گروهی است.
وی وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز جامعه دانست و گفت: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیان و کارشناسان مجرب آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه افزود: فرهنگ وقف، فرهنگ خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.
گیلان حدود ۵ هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد.

برچسب ها: وقف ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.