به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی برای اجرای طرح مردمی کاشت ۱۵ میلیون اصله درخت در استان از هم اکنون آغاز شد.

عیسی شهامت در نشست ستاد مردمی کاشت ۱۵ میلیون اصله درخت در استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت های مردمی در طرح کاشت این تعداد درخت در مدت سه سال استفاده شود که سهم سال ۱۴۰۲ کاشت حدود ۲ میلیون اصله درخت پیش بینی شده است.

او گفت: این طرح با همکاری انجمن های مردم نهاد در استان انجام می شود و این طرح از ابتدای سال جدید آغاز خواهد شد .

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می توانیم مشوق هایی نیز برای کاشت درخت، توسعه و احیای عرصه‌های جنگلی در نظر بگیریم.

شهامت می گوید: می طلبد رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زمینه را برای مشارکت بیشتر فراهم آورند ودر این خصوص اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای تولید و کاشت در استان باید گونه‌های بومی مناسب رویشی در نظر گرفته شود.

او تاکید کرد: این طرح مردمی است و برای این منظور باید با حرکت مردمی و همراهی خیرین، بنیاد درختکاری شکل بگیرد.

شهامت ادامه داد: استقبال مردمی، همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی به خصوص شهرداری ها و محیط زیست برای اجرای این طرح که حفظ شرایط موجود و تقویت جنگل و منابع سبز استان بوده، ضروری است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مشارکت دانش ‌آموزان و دانشجویان را هم در این خصوص مهم دانست.

شهامت گفت: ما همه بر خود تکلیف می دانیم که تمامی دستگاه های اجرایی را به همکاری همه جانبه فراخوانده و خود نیز حامی اجرای بی‌عیب و نقص طرح باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ظرفیت ها و توانمندی های منابع طبیعی و محیط زیست استان در عرصه تولید و کشت نهال با شدت بیشتری بکار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.