آغاز المپیاد ملی مهارت در تبریز

بیستمین المپیاد ملی مهارت کشور در شهر تبریز آغاز شد .

تبریز در بیستمین المپیاد ملی مهارت در ۶ رشته‌ تراش سی.ان.سی، فرز سی.ان.سی، تهویه و تبرید، طلا و جواهرسازی، آجرچینی و کاشی کاری میزبان است.

معاون امور اقتصادی استاندار اذربایجان شرقی در مراسم آغازین این المپیاد با بیان اینکه برای ایجاد اقتصاد دانش محور و ثروت زا و توسعه محور باید دانش و مهارت را افزایش دهیم گفت: اقتصادی که توان تولید کالاها و تکنولوژی بالا را نداشته باشد نمی تواند قدرت رقابت را در بازارهای داخلی وخارجی برای خودش ایجاد کند .

آقای کلامی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در زندگی فردی و اقتصاد ملی از این دور باطل بیرون بیاییم راه اصلی آن ارتقای بهره وری و سطح دانش فنی است. این دانش می تواند کالاهایی را ایجاد کند که هم توان رقابت دارند و هم می تواند خود را بروزرسانی کرده و یک نیروی کار ساده را به یک فرد تولید کننده ثروت  در جامعه تبدیل کند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی هم گفت: این المپیاد برای انتخاب اعضای تیم ملی مهارت کشور تا ۱۲ اسفند با حضور ۱۵۰ نفر از ۲۶ استان برگزار می شود .

آقای مشایخی ادامه داد: ۲۷ نفر در رشته طلا و جواهرسازی، ۱۷ نفر در رشته تراشکاری و فرزکاری، ۱۵ نفر در رشته تهویه، ۱۳ نفر در رشته کاشی کاری  و ۱۲ نفر در رشته آجرچینی به همراه مربیان در المپیاد تبریز حضور دارند.

وی هدف از برگزاری المپیاد ملی مهارت را شناسایی نخبگان، استعدادیابی و استعداد سنجی جوانان دانست و افزود: نفرات اول هر حرفه به طور مستقیم به اردوی تیم ملی مهارت اضافه و به مسابقات جهانی لیون فرانسه اعزام خواهند شد و نفرات دوم هم ۹ ماه در اردو خواهند بود.

مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۱ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.