بی توجهی عابرین پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط برای عابران پیاده اهمیت زیادی دارد.

سرهنگ مهدی زارع رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: عابران پیاده آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک محسوب می‌شوند، بنابراین به هنگام حضور در معابر باید نهایت دقت را برای حفظ جان خود به عمل آورند. 

او افزود: عابران در هنگام عبور از عرض خیابان از صحبت با تلفن همراه خودداری ورزیده و از عجله و شتاب و انجام حرکات غیرقابل پیش‌بینی هنگام عبور از عرض خیابان و همچنین دویدن و پریدن ناگهانی در سطح سواره‌رو خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: همانگونه که رعایت قوانین توسط خودرو‌ها و وسایل نقلیه در جلوگیری از تصادفات دارای اهمیت است، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط برای عابرین پیاده نیز اهمیت زیادی دارد.

او اظهار داشت: اگر رانندگان موظف به رعایت مقررات حق تقدم در گذرگاه عابران هستند، عابران نیز به هنگام تردد باید از محل‌های تعیین شده عبور کنند. توجه به این مقررات و رعایت آن‌ها ضمن تامین ایمنی به سهولت عبور و مرور نیز کمک کرده و آرامش را برای رانندگان و عابران پیاده به همراه خواهد داشت.

زارع با اشاره به اینکه این که عابران پیاده باید از پیاده روی در حاشیه معابری که سرعت خودرو‌ها بالاست خودداری کنند، گفت: عابران پیاده در تردد‌های شهری با احتیاط کامل از محل‌های مجاز عبور کرده و برای عبور از عرض معابر از محل‌های خط‌کشی شده یا از پل عابر پیاده استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.