لودمار گونسالوس آگیلار نتو بر افزایش میزان مبادلات تجاری میان ایران و برزیل تاکید کرد.

لودمار گونسالوس آگیلار نتو سفیر برزیل در دومین روز سفر به آبادان گفت: سطح مبادلات بین ۲ کشور رضایت بخش نیست و باید این روابط تجاری افزایش یابد و به‌دنبال افزایش سطح مبادلات اقتصادی بین کشور ایران و برزیل هستیم و در نظر داریم در یک برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی ۲ کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گفته او برگزاری میز تجاری برزیل در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان جزو اختیارات اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است و به طور حتم پیامد‌های مثبتی به‌دنبال دارد.

سفیر برزیل گفت: مقرر شده تفاهمنامه‌ای از سوی مسئولان شهر آبادان آماده شود و ما نیز علاقمند هستیم در زمینه‌هایی که طرف ایرانی انتظار دارد با آن‌ها همکاری کنیم که کشاورزی، گردشگری، صنایع نفت و پتروشیمی، کشاورزی، ورزش و شیلات برخی از محور‌های تفاهمنامه همکاری آبادان با کشور برزیل است.

یاسین کاوه‌پور شهردار آبادان هم با بیان اینکه زمینه برای ارتباط ۲ جانبه در حوزه‌های مختلف بین آبادان و برزیل فراهم است گفت: با توجه به علاقه‌ای که مردم آبادان به کشور برزیل دارند زمینه را برای توسعه ارتباط در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اقتصادی آسان‌تر می‌کند..

او تاکید کرد با توجه به این موضوع سال‌های گذشته تفاهمنامه خواهرخواندگی بین آبادان و شهر سانتوس منعقد شده بود و اکنون پیگیر انعقاد قرارد رسمی آن هستیم تا زمینه مبادلات در مسائل مختلف با برزیل فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.