مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی دمای هوای کرمانشاه طی روز‌های گذشته، این دما را برای چنین ایامی از سال طبیعی دانست و گفت : در سال‌های گذشته نیز وقوع چنین دما‌هایی را در اسفند ماه داشته‌ایم.

دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : روند افزایش دمای کرمانشاه همچنان تا روز شنبه هفته آینده (۱۳ اسفند) ادامه خواهد داشت و در این مدت بارشی هم برای سطح استان نداریم.

وی پیش‌بینی کرد حداکثر دمای عمده نواحی استان طی روز‌های آتی بین ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد و حتی بیشتر باشد و اظهار کرد: ممکن است حداکثر دمای هوا در شهر کرمانشاه طی روز‌های آینده به ۲۳ درجه سانتی‌گراد هم برسد و در نقاط گرمسیر استان از جمله قصرشرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب حداکثر دمای ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گرم شدن هوای کرمانشاه طی یک روند افزایشی رخ داده و ناگهانی نبوده، یادآور شد: وقتی که عدم بارش داریم، روند افزایش دما نیز طبیعی است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره اینکه آیا ممکن است دوباره افت ناگهانی دما داشته باشیم و این امر موجب خسارت به باغات و محصولات کشاورزی شود نیز عنوان کرد: تاکنون پیش‌بینی‌ها افت دمای شدید را نشان نداده است. اما برای نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین بارش‌های مناسبی پیش بینی می‌شود که ورود این سامانه‌های بارشی می‌تواند نوسانات دمایی و تا حدودی افت دما را به همراه داشته باشد.

دولتشائی اضافه کرد: اگرچه فعلا پیش بینی افت دمای شدید را نداریم، اما چنانچه بررسی‌های آتی حاکی از ورود موج سرما به استان باشد، حتما از روز‌های قبل هشدار صادر خواهیم کرد تا تدابیر لازم برای محافظت از محصولات باغی و کشاورزی اندیشیده شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.