داعش به دنبال فتنه افکنی در استان دیاله عراق

وزیر کشور عراق فاش کرد تروریست‌های باقی مانده از گروه داعش درصدد ایجاد درگیری فرقه‌ای در استان دیاله این کشور هستند.

وزیر کشور عراق فاش کرد گروه تروریستی داعش در صدد ایجاد «فتنه و منازعه فرقه ای» در استان دیاله است.

به گزارش وبسایت خبری بغداد الیوم، بر اساس بیانیه کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، عبد الامیر الشمری وزیر کشور عراق در دیداربا اعضای این کمیسیون گفت: در نتیجه حملات هوایی، تلاش یگان‌های نظامی زمینی و نیز نقش بزرگ و مؤثر دستگاه اطلاعاتی نظامی در جمع آوری اطلاعات از مکان‌های استقرار بقایای عناصر تروریستی، توانایی عناصر داعش به طور چشمگیری کاهش یافت است. اولویت یگان‌های نظامی اجرای عملیات امنیتی پیشگیرانه است.

وزیر کشور عراق تأکید کرد داعش با ایجاد فتنه انگیزی در استان دیاله بر محور نزاع قومی و فرقه‌ای در این استان عمل می‌کند.

الشمری اعلام کرد: عملیات نظامی روز گذشته، عملیاتی پیشگیرانه بر ضد عناصر تروریستی داعش با مشارکت نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی است و این عملیات صرفا بر اساس برنامه و راهبرد امنیتی اجرا می‌شود. اشتباهات نظامی وجود دارد و فرماندهی نظامی به دنبال برطرف کردن این اشتباهات است.

وزیر کشور عراق گفت بر اهمیت فعال سازی روند امنیتی در بغداد با هدف کنترل بر اوضاع امنیتی پایتخت تأکید کرد. الشمری در پایان نیز اعلام کرد منطقه الطارمیه با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی و وجود باغ‌ها منطقه‌ای ناهموار است که این امر باعث می‌شود روند پیشروی نیرو‌های امنیتی و نظامی در عملیات جستجو و بازرسی از این منطقه کند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار