تخصیص بسته حمایتی برای موسسات قرآنی

مدیرکل توسعه فعالیت‌های تبلیغی قرآن گفت: برای حمایت از اتحادیه‌های قرآنی، بسته‌ای را برای سه بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آماده کردیم.

در صد و سی‌امین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در بخشی از این جلسه، برنامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از توانمندسازی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی کشور ارائه شد.

حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن گفت: پیرو بحثی که در کمیته تخصیص مبنی بر حمایت از اتحادیه قرآنی مطرح شده بود، بسته‌ای را برای سه بازه کوتاه‌مدت (یک تا سه سال)، میان‌مدت (سه تا پنج سال) و بلندمدت (۱۰ ساله) آماده کردیم.

وی افزود: در این بسته اعلام شده برای نیروی انسانی که در خود اتحادیه کار می‌کنند در یک بازه کوتاه مدت، تأمین مالی برای حضور سه نیروی انسانی در نظر گرفته شود و تا پنج سال این اعتبار در نظر گرفته شود. برای تجهیز اتحادیه و امکاناتی که نیاز دارند نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای یک سال اول در نظر گرفته شده است. البته محل تخصیص این اعتبار باید بحث شود. موضوع بعد این است که تا پنج سال پروژه‌هایی حداقل به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بر اساس نیاز‌های کمیسیون و اولویت‌های پیش بینی شده به اتحادیه واگذار شود. یعنی این تضمین را برای اتحادیه انجام دهیم که سالانه حداقل ۳۰۰ میلیون تومان تأمین کنیم تا پروژه‌ها را به شرط خروجی محور بودن انجام دهد.

در پایان این جلسه پیشنهاد شد برنامه وزارت ارشاد برای حمایت از اتحادیه مؤسسات قرآنی مورد بررسی مجدد قرار گیرد و حمایت از این اتحادیه از سوی چهار دستگاه سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت مساوی و به مدت سه سال صورت گیرد و در نهایت این پیشنهاد به تصویب اعضا رسید.
در بخش دیگری از جلسه به مباحثی در خصوص طراحی دوره‌های آموزشی و هنری و موارد دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته شد و ایشان اقدامات در حال انجام در معاونت قرآن و عترت را به صورت مختصر توضیح دادند. معاون آموزش اداره کل توسعه آموزش و مشارکت‌های مردمی، متمرکز بر تدوین دوره‌های تخصصی آموزش مهارت افزایی و هنری است که ان شاالله در ماه‌های آتی اعلام خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار