به گفته وزیر امور خارجه سوریه تنها راه عبور از وضعیت نابسامان کنونی در عرصه امنیت بین المللی خلع سلاح هسته‌ای و منع گسترش آن است.

وزیر امور خارجه سوریه گفت کشور‌های غربی برای تحمیل سلطه خود بر جهان و شعله ور کردن منازعات و طفره روی از عمل به تعهدات بین المللی تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی، فیصل مقداد در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در نشست خلع سلاح در ژنو گفت دور نگه داشتن نسل‌های آینده از بلایا و آثار جنگ‌ها که منشور سازمان ملل متحد بر آن صحه گذاشته با طفره روی کشور‌های غربی عضو دائم شورای امنیت از عمل به تعهداتشان و تلاش‌های آنان برای تحمیل سلطه و سیطره شان بر دیگر کشور‌ها و دامن زدن به جنگ‌ها مواجه شده است.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: سوریه با جنگ ظالمانه‌ای روبرو شد و برخی کشور‌های سرشناس از سلاح تروریست ضد مردم سوریه استفاده کردند و هزاران تروریست بیگانه را وارد این کشور کردند و آن‌ها را به انواع سلاح از جمله سلاح‌های ممنوعه برای خدمت به طرح و برنامه‌های خصمانه خود مجهز کردند.

فیصل مقداد در ادامه گفت: سیاست‌های این کشور‌ها باعث شد گروه‌های تروریستی نظیر «داعش» و «جبهه النصره» به سلاح‌های شیمیایی دست یابند و بار‌ها از این سلاح علیه مردم سوریه استفاده کردند. این موضوع نیاز به چاره اندیشی برای کوتاهی بین المللی و تلاش مشترک با پرهیز از سیاسی کاری و گمراه سازی را برجسته می‌کند تا یک سازوکار برای هماهنگ کردن تلاش ها‌ی بین المللی به منظور مقابله با اقدامات تروریسم شیمیایی پیدا شود.

المقداد تأکید کرد تنها راه عبور از وضعیت نابسامان کنونی در عرصه امنیت بین المللی نیز پایبندی گفتاری و کرداری کشور‌های عضو به قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و اجرای تعهداتشان در زمینه جلوگیری از مسلح شدن، خلع سلاح هسته‌ای و منع گسترش آن و پرهیز از معیار‌های دوگانه و برنامه‌های تنگ نظرانه سیاسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار