فرماندار چابهار گفت: ۷۰ هکتار از اراضی ملی که توسط افراد سودجو در حاشیه این شهرستان تصرف شده بود با اجرای حکم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی بازپس گیری شد.

جواد سپاهی  اظهارداشت: در مجموع۳۵۰ کپر توسط افراد سودجو در حاشیه، بستر رودخانه و اراضی دولتی راه و شهرسازی با هدف تصرف اراضی ملی ساخته شده بود که با همکاری اداره راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری تخریب شدند.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار نفر یعنی بیش‌از ۶۳ درصد جمعیت چابهار حاشیه نشین هستند و در ۱۴ محله و سکونتگاه غیررسمی زندگی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار چابهار نیز با تاکید بر اینکه فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در زمینه تخریب خانه‌های کپری و پلاستیکی در چابهار قدیمی است، گفت: در مجموع رفع تصرف اراضی ملی ربطی به مجموعه سپاه ندارد، سپاه در آن منطقه اصلا زمین ندارد و اداره‌کل راه و شهرسازی با مجوز شورای تامین برای رفع تصرف اراضی ملی اقدام می‌کند.

محمد شاهوزهی تصریح کرد: رفع تصرف اراضی ملی همواره در دستورکار اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری و با مجوز شورای تامین قرار دارد.

وی ادامه داد: اینکه افرادی با پلاستیک و کپر بخواهند در هر قسمت شهر ساکن شوند، پذیرفته شدنی نیست و علاوه‌بر اینکه چهره شهر را زشت می‌کند مشکل قانونی هم دارد که بنا به درخواست مردم، معتمدان، نخبگان و بزرگان در راستای مقابله با افزایش حاشیه نشینی رفع تصرف اراضی در هر قسمت از شهر همواره در دستورکار ارگان‌های متولی قرار دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار