معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان گفت: حدود نیمی از پست‌های قضایی در استان بدون متصدی است که سبب افزایش فشار کاری شده است.

محمدحسین آقایی معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع، اظهار کرد: اکنون ۴۸ درصد پست‌های قضایی بلاتصدی است؛ در واقع فردی که باید بر اساس دستورالعمل‌ها به حدود ۱۲۰ پرونده در ماه رسیدگی کند، بیش از ۲۷۰ پرونده را رسیدگی می‌کند.


او خبر داد: به منظور استفاده از ظرفیت قانون اساسی در جذب قضات، ریاست دادگستری اصفهان موفق شد تا مجوز جذب اختصاصی قضات را دریافت کند.


معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان ادامه داد: سهمیه نیروی اداری استان اصفهان در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ نفر بود که با پیگیری‌ها این شمار به ۷۷۷ نفر افزایش یافت؛ گزینش بیش از ۴۰۰ نفر به پایان رسیده و از چهاردهم اسفند کارورزی آن‌ها در شعب قضایی سراسر استان آغاز می‌شود.


آقایی افزود: اکنون ۱۰۴ کارآموز قضایی در قالب چهار دوره کارآموزی در مرکز کارآموزان قضایی دادگستری کل استان در حال کارآموزی هستند که تعدادی از آن‌ها اردیبهشت تا تیر، فارغ‌التحصیل و به عنوان قاضی به بدنه دادگستری اضافه می‌شوند.


او بخشی از نارضایتی مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی را به دلیل علت تکریم نشدن و علت آن را فشار طاقت‌فرسای پرونده‌ها و ورودی‌های زیاد به مجموعه دادگستری، فرسودگی و فرسایش روحی کارکنان دانست و اظهرا امیدواری کرد: با ورد نیرو‌های جدید از فشار کار نیرو‌های فعلی کاسته شود.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مورد کمبود فضای فیزیکی دادگستری اصفهان هم گفت: طرحی د با ۴۲ هزار متر مربع زیربنا در شهرک شهید کشوری آغاز شده که براساس بررسی‌ها تکمیل آن هزار میلیارد تومان لازم دارد.

آقایی با بیان اینکه در کنار دسترسی آسان مردم به دستگاه قضایی، موضوع دسترسی آحاد جامعه به وکیل، موضوعی حائز اهمیت است گفت: لازم است تلاش کنیم که فرهنگ استفاده از وکیل در محاکم قضایی را توسعه دهیم، چون وکیل و قاضی به عنوان دو بال برای پرواز و تحقق عدالت به جامعه کمک و به منظور کشف حقیقت و اجرای عدالت با همراهی یکدیگر تلاش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.