هشدار افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چهار روز آینده با توجه به پایداری نسبی جو غبار محلی در استان افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

آقای امیدفر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای در چهار روز آینده وزش باد گاهی تا شدید و تندباد‌های لحظه‌ای در استان آذربایجان شرقی موجب خیزش و یا نفوذ گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت به ویژه از عصر جمعه تا دوشنبه هفته آینده در استان تشدید می‌شود، اظهار کرد: سقوط و یا پرتاب اجسام، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن شاخه‌های درختان، خسارت به سازه‌های سبک دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در روز‌های شنبه و دوشنبه نیز در برخی نواحی استان به لحاظ فعالیت سامانه بارشی  احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

آقای امیدفر ادامه داد: در نواحی کوهستانی و سردسیر استان، لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد بویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و در نواحی گرمسیر رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی خواستار احتیاط در تردد، محکم کردن سازه‌های سبک و سقف گلخانه ها، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و داشتن تجهیزات زمستانی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.