معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: این رویداد چندین سال است که در یزد برگزار می‌شود، اما امسال به ابتکار استاندار، به صورت ملی و به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد در نشست خبری این جشنواره گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده که این تعداد، دو برابر تعداد همه شرکت‌های کنندگان دوره‌های قبلی به شمار می‌آید.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی استعداد‌های برتر در حوزه آموزش و پرورش و هدایت آنان به حوزه‌های مختلف و سرانجام جذب در دانشگاه و صنعت است.

میرغفوری رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست گفت: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری از سال ۱۳۸۴ با هدف نگاه ویژه به دانش آموزان ایجاد شده است.

او ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را به این مرکز ارائه کرده و تا سقف ۱۶ میلیون تومان برای اجرای ایده خود اعتبار دریافت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد درباره مراحل جشنواره ملی نوآوری و فناوری هم اظهار داشت: پس از فراخوان این جشنواره، سه هزار نفر ساعت، دوره آموزشی به صورت مجازی برگزار شد و سپس ثبت نام انجام گرفت.

میرغفوری تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کرده که ۳۰ درصد آنان را یزدی‌ها تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به راهیابی ۸۷۸ دانش آموز در قالب ۶۵۰ تیم به مرحله دوم این جشنواره گفت: مرحله نهایی در روز‌های ۱۸ و ۱۹ اسفند در دانشگاه‌های یزد و علم و هنر برگزار و مراسم اختتامیه نیز عصر جمعه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی احمدآباد مشیر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار