مشاور عالی اقتصادی رئیس‌جمهور سنگال اعلام کرد؛

رضایت سنگالی‌ها از کیفیت کالا‌های ایرانی

شیخ سیسه گفت: مردم سنگال از کیفیت مطلوب کالا‌های ایرانی به دلیل صنعت قوی، تکنولوژی بالا و قیمت مناسب رضایت دارند.

شیخ سیسه مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور سنگال و رئیس اتحادیه تجار این کشور در نشست فعالان اقتصادی ایران در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ما در این سفر که با هماهنگی سفرای ایران و سنگال در دو کشور و با دعوت و برنامه‌ریزی باشگاه تجار ایران و آفریقا انجام شده تقریبا به همه اهداف خود نزدیک شدیم و مذاکرات زیادی با تولیدکنندگان و تجار صنایع مختلف در ایران داشتیم.

وی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور سنگال به دولت و مردم ایران افزود: حدود شش روز است که با برنامه‌ریزی باشگاه تجار ایران و آفریقا در حال بازدید از شرکت‌های ایرانی و واحد‌های تولیدی هستیم و به این نکته هم آگاهی داریم که مشکلات حمل و نقل و جابجایی مالی مانع بزرگی در توسعه روابط شده است و خوشحالیم که شرکت‌های ایرانی راه‌هایی برای برون رفت این دو مشکل که ناشی از تحریم‌ها است، برداشته‌اند. ایران می‌تواند یک مقصد برای کالا‌ها و مواد معدنی سنگال باشد و کالا‌های با کیفیت ایرانی نیز مقصدی برای کشورمان خواهند داشت.

رئیس اتحادیه تجار سنگال گفت: حضور مجدد ما بعد از چند ماه به ایران نشانه عزم کشورمان برای خرید کالا‌های ایرانی است حتی کشور‌های اطراف ما مانند گامبیا و گینه نیز از ما انتظار دارند تا در این سفر برای ورود کالا‌های ایرانی به کشورشان و تبادل تجارت با ایران پیگیری کنیم. ما در این سفر به بسیاری از اهداف خود برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های ایرانی رسیدیم.

شیخ سیسه در ادامه گفت: من و همراهانم مراتب رضایت از بازدید‌هایی که از کشور ایران داشتیم به دلیل صنعت قوی، تکنولوژی بالا را اعلام می‌کنیم. صنایع ایران برای مبادلات تجاری شرایط خوب و پتانسیل بالایی دارد و ایران و سنگال می‌توانند شرکای خوب تجاری هم باشند.

در ادامه این نشست سید روح اله لطیفی قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا اظهار کرد: بیش از دو دهه است که تجارت با کشور‌های آفریقایی در سیاست‌های کشور اعلام می‌شود و این روند فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در مورد کشور سنگال تجارتمان در دهه هشتاد به بیش از ۱۶ میلیون دلار رسید، اما متاسفانه این میزان در سال‌های مختلف کاهش یافت و در سال گذشته به دو میلیون و چهارصد هزار دلار و امسال نیز در ۱۰ ماه به کمتر از ۶۰۰ هزار دلار رسید. ما در باشگاه تجار ایران و آفریقا با همکاری همه تشکل‌های بخش خصوصی در ایران از جمله خانه صمت، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تشکل‌های تخصصی به دنبال رونق تجارت بین تک تک کشور‌های آفریقایی با ایران هستیم.

همچنین در این نشست مسعود برهمن رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و شرق آفریقا به عنوان تنها اتاق مشترک با کشور‌های آفریقایی با اشاره به رویداد مهم هفته آینده در خصوص آفریقا در تهران گفت: اجلاس بین المللی همکاری‌های اقتصادی ایران و ۱۵ کشور غرب آفریقا از پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه در سطح روسای دولت‌ها و وزرا در تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار