رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

وضعیت فرونشست در ایران نگران‌کننده است

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور وضعیت فرونشست در ایران را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: شواهدی از نرخ بالای فرونشست در دشت‌های لرستان وجود دارد.

 علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور  صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین سازمان‌های ایران است که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.

او با تأکید به اینکه وضعیت فرونشست در کشور نگران‌کننده است، افزود: فرونشست در استان لرستان نسبت به جا‌های دیگری حاد نیست، اما شواهدی از نرخ بالای فرونشست در دشت‌های این استان وجود دارد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به زیرساخت داده مکانی لرستان عنوان کرد: وضعیت این زیرساخت در این استان با توجه به پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مقایسه با استان‌های دیگر مطلوب است.

او اظهار امیدواری کرد که اطلس سرمایه‌گذاری و واحد مدیریت زمین به‌عنوان دو سامانه اصلی برای توسعه در لرستان رونمایی شود.

جاویدانه با بیان اینکه قرار شده است که زمین‌هایی برای ساخت‌وساز در طرح جهش ملی مسکن با تعامل سازمان نقشه‌برداری کشور و شورای عالی شهرسازی الحاق شود، تصریح کرد: در این تعامل مقرر شده است که از این سازمان برای جلوگیری از هدر رفت منابع و قرارگیری پهنه‌های پیشنهادی در پهنه‌های فرونشست استعلام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.