رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد گفت: فعالیت عمرانی شهرداری یزد در آستانه سال نو باعث نارضایتی شهروندان شده است.

مجید تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با شهرداریزد گفت: در آستانه سال نو که مردم رفت و آمد بیشتری در سطح شهر دارند با پروژه‌های عمرانی متعددی مواجه می‌شوند؛ موضوعی که باعث نارضایتی شهروندان شده است.

او افزود: معضلی که طی سال‌های متمادی در شهرداری یزد با آن روبه رو هستیم بحث متراکم شدن فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های مختلف شهرداری در چند ماه آخر سال است در حالی که در شش ماهه اول سال فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر بسیار کم مشاهده می‌شود.

به گفته تجملیان، رزیابی کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد از این مسئله حاکی از آنست که تعدادی از روند‌های موجود در مراحل مختلف تعریف و اجرای پروژه‌ها باید اصلاح شوند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها ادامه داد: مراحل این فرآیند عبارت از ابلاغ بودجه، تدوین شرح خدمات یا RFP پروژه، درخواست تخصیص، درخواست تأمین اعتبار، برگزاری فراخوان یا مناقصه در سامانه ستاد، انتخاب پیمانکار، عقد قرارداد با پیمانکار، اجرای پروژه، تاییدیه ناظر و در نهایت تحویل پروژه است.

او افزود: این فرآیند بنا به دلایل متعددی کند پیش می‌رود و گاهی آبان یا آذر ماه اجرای پروژه‌ها آغاز می‌شود که در نتیجه به دلیل زمان کوتاه باقیمانده تا پایان سال چند مشکل بروز می‌کند: اول، غالباً در کیفیت کار و اجرای پروژه تأثیر منفی می‌گذارد؛ دوم، امکان نظارت مؤثر بر کار را کاهش می‌دهد؛ سوم، مردم در روز‌های پایانی سال وقتی برای رتق و فتق امور زندگی خود در سطح شهر تردد می‌کند با اقدامات عمرانی شهرداری و در نتیجه ازدحام خودرو‌ها مواجه می‌شوند که به نارضایتی شهروندان ختم می‌شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها بیان کرد: یکی از اقداماتی که ضرورت دارد در سال۱۴۰۲ انجام شود این است که این فرآیند اصلاح شود به نحوی که پروژه‌ها حداکثر از اواخر فصل بهار آغاز شوند و اجرای پروژه‌ها به پایان سال موکول نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.