رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر:

ذخایر ارزی کشور کافی و در شرایط مناسب است

رئیس‌جمهور گفت: دشمن با تحریم ظالمانه دنبال توقف ایران بود که هرگز به اهداف خود نرسید و نمی‌تواند ایران مستقل و آزاد را ببیند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز در جمع مردم بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس با بیان اینکه امنیت، اقتدار و وحدت ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای گرانقدر، رهنمود‌های مقام معظم رهبری، ایثارگران، جانبازان و جانفشانی‌ها است، اظهار داشت: انسجام و اتحاد اقوام و مذاهب و همه بخش‌ها از ویژگی‌های ملت ایران است.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های بسیاری به ملت ایران مرحمت کرده است، گفت: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با انواع ترفند، توطئه و فتنه‌ها اهداف خود را دنبال کرد که همه آن‌ها شکست خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند ایران مستقل و آزاد ببیند گفت: دشمن با تحریم ظالمانه دنبال توقف ایران بود که هرگز به اهداف خود نرسید.

رئیسی به جنگ اخیر دشمنان علیه ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ ترکیبی و در حوزه‌های مختلف روانی، رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی وارد شد تا روند پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کند که با هوشیاری و بصیرت مردم اهداف دشمن ناکام شد.

دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند

وی با بیان اینکه دشمن در مورد ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شده افزود: دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد تولید و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان هستیم گفت: همچنان که مردم در فتنه، توطئه و اغتشاشات، دشمنان را در خیابان ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی هم آنان ناکام می‌گذارند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند اضافه کرد: دشمنان در جنگ اقتصادی هرگز به اهداف خود نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز رشد تولید در کشور ۵ درصد است، تصریح کرد: دشمنان خواستند تجارت با همسایگان را متوقف کنند، اما امروز تراز تجاری کشور مثبت است و افزایش ۴۰ درصدی شاهد هستیم.

رئیس جمهور افزود: امروز با عضویت در پیمان شانگ‌های ارتباط ما با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا برقرار شده است.

رئیسی با بیان اینکه ذخایر ارزی نگران کننده نیست، اضافه کرد: چنین تبلیغ می‌کنند که ذخایر ارزی ایران کافی نیست، اما ذخایر ارزی ما امروز به برکت تلاش و کار و تولید به هیچ وجه نگران کننده نیست. ما امروز در اوج تهدید‌ها و تحریم‌ها شاهد افزایش و توسعه تولید، ایجاد اشتغال و علم و فناوری در کشور هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی تصریح کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار با تخصص کاملاً ایرانی وارد مدار بهره‌برداری شد و آخرین فاز پارس جنوبی مربوط به فاز ۱۱ است که بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در کشور متوقف نمی‌شود، ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد رشد اقتصاد منفی باشد امروز رشد اقتصادی بالاتر از ۳ درصد و رشد تولید بسیار بالا است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در سفر به استان بوشهر و افتتاح طرح‌های پارس جنوبی مشهود است و با تلاش مهندسان و کارگران ایران اسلامی نشان از توسعه سرمایه‌گذاری و رشد تولید است.

رئیسی با بیان اینکه پیشرفت این کشور هرگز با توطئه متوقف نخواهد شد، گفت: امروز برخی ندانسته و برخی هم با ترفند‌های خودشان دنبال ناامید کردن مردم هستند، اما رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و مقتدای بصیرت آفرین فرمودند امروز مهمترین نکته در مردم و جامعه اسلامی، بین مسئولان به ویژه جوانان امید و امیدآفرینی است، هر کس با تلاش، با قلم، با فعالیت و اقدامات ایجاد امید در جامعه کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر کس ایجاد یاس و ناامیدی در مردم می‌کند در مسیر راهبرد دشمن قرار دارد.

وی کاهش نرخ بیکاری در کشور، ایجاد مسکن از اولویت‌های دولت دانست و بیان کرد: این مهم در استان بوشهر هم جز محور‌های کاری دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز تلاش ما برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در همه حوزه‌ها است، بر اساس آمار‌ها در کشور درصد بیکاری با راه‌اندازی واحد‌های مختلف صنعتی کاهش و اشتغال افزایش یافته است.

رئیسی با اشاره به رفع مشکل آب آشامیدنی در بوشهر گفت: با فعال شدن پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب بوشهر در شبانه‌روز مشکل آب شرب مردم بوشهر در حال برطرف شدن است.

وی گلایه مردم دشتستان در زمینه مشکل آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این سفر آب شهرستان دشتستان هم به سامان می‌رسد و در شهرستان جم نیز در این سفر مشکل آبرسانی با تانکر با جایگزینی شبکه‌های آبرسانی برطرف می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز خاطرنشان کرد: ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار برای تسریع در اجرای این طرح در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم در این سفر اجرای خط ریلی تسریع شود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اضافه کرد: شرکت ملی نفت در حوزه انرژی مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری دارد و در عمل به این مسئولیت اجتماعی باید سهم خود را در توسعه استان پرداخت کند.

رئیسی ادامه داد: بخشی از سهم استان بوشهر در مسئولیت اجتماعی صنایع نفتی پرداخت شده، اما هنوز بخش‌های دیگری باقی است، شرکت‌های صنعتی نفتی که در جای جای این استان فعال هستند باید از سودشان برای توسعه استان هزینه کنند.

رئیس جمهور در پایان گفت: استان بوشهر استان ولایت‌مدار و شهیدپرور و دیار مردان و زنان غیور، دیار شهید رئیسعلی دلواری است که مقاومت آن زبانزد ایران زمین است و یقین داریم با تلاش مردم به ویژه جوانان و خدمات دولت مشکلات استان به طور قطعی رفع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
آقای رئیسی ما ملت ایران که عاقل هستیم، ولی شما به حرفهایی که میزنی خودت باور و اعتماد داری؟ شما ضعف مدیریت دارید، به جای بهانه آوردن و گردن دشمن انداختن تمام مسائل کشور کمر همت ببندین و مسائل کشور رو با اولویت بندی حل کنید، اگر نمیتونید کار رو به کسی که توانا و لیاقت این کار رو داره بسپارید، ولله حقوقی که از بیت المال میگیرد حرامه اگر شایستگی مدیریت کشور رو ندارید که عملکردتون تو این دو سال این موضوع اثبات کرده. از خدا و روز قیامت بترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
ذخایر طولی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
آقای رئیسی اگه ذخایر اینقدر خوبه پس مدیریت بده.بپذیرید کار شما نیست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۷:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
چرا اینقدر اجناس و لوازم خانگی گرونه برای رفاه حال مردم واردات را آزاد کنید خواهشاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
اتفاقا در برهه فعلی واردات به ضرر ما تموم میشه، مثل ماجرای واردات خودرو که هدفش پایین آوردن قیمت ها بود ولی برعکس باعث قیمت خودرو داخلی بره بالاتر، باید به حرف گوش کنیم، اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخل بسیار مهمه، باید به جای واردات به فکر صادرات باشیم در اینصورت ارزش پول ملی میره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
ولی تورم و سفره مردم چیز دیگه ای میگه قطعا از خیلی چیزها خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
کاش می دانستید با این دروغ ها بلایی سر سفره مردم می آورید . مسکن مسکن مسکن خودرو ارز آهن .خسته نشدید از این همه دروغ ما از شنیدنش خسته شدیم . بس کنید فقط بس
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
حضرت آیت الله
به نظر بنده حقیر، تا افراد کارنابلد در وزارتخانه ها و سایر مراکز تشریف دارند ، دشمن برای توطئه ارزی چندان نیازی به تقلا ندارد و کار مهمی ندارد که انجام دهد!
نظاره گر سیاستهای غلط حضرات است !

سیاستهایی مثل کشف قیمت خودرو در بورس !!!!
ارائه سکه در بورس !!! ایجاد قیمت‌های کاذب کالاها در بورس!
و .........
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
قیمتش هم کاملا مناسبه !
یک دلار =یک تراول پانصد هزار ریالی یا همان‌پنجاه هزار تومان خودمان !!!!
دست مریزاد! بسیار عالی عمل کردید! خسته نباشید و خدا قوت !
گوشت شقه ایی امروز کیلویی ۴۳۰ هزار تومان بود!!! سال قبل در همین ایام کیلویی ۱۶۰ هزار تومان بود!
این همان رشد قابل توجه و بی نظیر اقتصادی است که جناب وزیر اقتصادتان فرمود؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
چه شعارهای خشکلی،،عین همون شعارهای انتخاباتی و دلار ۵ هزارتمونی،،،،مردم ایران ۴۴ ساله با شعار شکمشون پر شده از این به بعد هم میشه،،،شما خودت رو نگران نکن و فقط به شعار دادن ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
نمیدونم وقتی که مسئولین به ما اطمینان میدن ما بیشتر می ترسیم که اوضاع خیلی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
کاملا درست میگه جیب سهامداران بدبخت بازار سرمایه رو خالی کردن و ذحیره کردن لعنت بهتون
Germany
حق
۲۳:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
دلار ۳ هزاری ۶۰هزار شده بله که ارز دارین اما به چ قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
ذخایر ارزی پس چرا دلار نزدیک ۶۰تومن است
Italy
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
بله همه چی هست ولی گران هست !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
این جرف چندین ماه زده میشه!!!
چرا برخی هموطن ها باید دارو هاشونو با ارز 60 هزاری بخرن جای سوال هست!!!
چرا اجناس گرون میشه به دلیل کمبود عرضه ارز هست!!!
وگرنه چرا باید قیمت ها با بالارفتن ارز بازار آزاد زیاد بشه؟
مردم تقاضا دارن و عرضه کم میشه و میرن سمنت بازار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
بعد از جنگ هیبریدی و ترکیبی و فتنه دشمن حالا توجیه و کلمه جدید با نام اغتشاش ارزی دشمن!!!!!صد البته که خود خیلی خوبی
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
اقای رییسی کدام تولید وکدام اقتصاد شما مثل اینکه درایران نیستید ما اقتصاد نداریم افتضاح داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
اگه راست میگی چرا دلار الان ۵۵ هزارتومانه!
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۲۲:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
رییسی دوست داریم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
سفره مردم هر روز کوچیکتر و کوچیکتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۱:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
مشاورین حقیقت به شما نمیگویند بیا تا خودم بهت بگم کشور چه وضعیتی داره.ازبیکاری. از گرانی پنجاه درصد مسکن توی چند ماه اخیر گرانی خودرو ها بالای صد درد.از گرانی گوشت و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
خوب آخه تو روز روشن با دلار60 هزارتومانی این چه حرفیه میزنی؟! شما به این میگی شرایط مناسب؟ از قیمت ها و وضع مملکت خبر نداری؟رئیس جمهور کجایی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
صحبت های شماعاری ازحقیقت است دروغ میگوئید...چرامسببین حمله شیمیایی به مدارس دختران رادستگیرنمی کنید!!!!????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
فدایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم!
خدا ازتون نگذره گوشت گرفتم کیلو 430 هزار تومن بعد حداقل حقوق 6 تومن؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
از کجا پول میارید انقدر خرید می کنید ؟

چرا پولاتون تموم نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
حیا کن هی دشمن دشمن میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
سید احتیاج به گفتن نیست، خودمون داریم میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
حرفای شما. : دشمن اینو گفت ، دشمن اونو گفت ، دشمن اینکار را کرد ، دشمن اون کار را کرد ، فلان کشور دشمن ماست ، دشمن باعث فقر ماست ،دشمن باعث تورم ماست ، دشمن باعث اغتشاشات است .
حرف های ما : اگه اونا بد هستن شما خوب باشید با مردم چرا نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
میفرمایند ما ابرقدرت منطقه هستیم، ولی دشمن در هر زمینه ای و در هر زمانی که بخواهد برایمان مشکل درست میکند!!!

در عوض امنیت داریم، مگه نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
از مردم مایه نزارید لطفا ، خودتون چه کاره اید ؟؟؟