رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از قابلیت اجرای پروژه آبخیزداری در نیمی از گستره این شهرستان کویری خبر داد.

عباسی راد گفت: در مجموع از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت شهرستان دامغان، ۷۴۴ هزار قابلیت اجرای پروژه آبخیزداری را دارد که در ۵۸۰ هکتار آن مطالعات توجیهی صورت گرفته است و

وی با اشاره به نیاز شهرستان به اجرای پروژه‌های آبخیزداری بیشتر و تکمیل طرح های مطالعاتی گفت: همچنین در ۱۱۰ هکتار دیگر از مناطق مستعد شهرستان نیز کار مطالعات تفصیلی و اجرایی صورت گرفته است .

عباسی راد افزود: بزودی عملیات اجرایی سنگ ملات در روستای کوه زر و منطقه نسروا با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد و همچنین عملیات احداث حوزه آبخیزداری روستای آستانه دامغان با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط قرار امام حسن مجتبی (ع) با نظارت منابع طبیعی آغاز خواهد شد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از برنامه‌ریزی برای کاشت۶۰ هزار اصله نهال در شهرستان دامغان درهفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

علی اکبر عباسی راد ۱۱اسفندماه در جمع خبرنگاران دامغان با اعلام این خبر اظهار کرد: این نهال‌ها بیشتر از نوع سروشیراز ، سرو حفره‌ای، تبریزی ، سنجد و زبان گنجشک و دیگر گونه‌های سازگار با طبیعت شهرستان است.

وی بااشاره به افزایش تولید نهال در ایستگاه حسن آباد دامغان تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار اصله نهال سنجد در حسن آباد دامغان تولید کرده ایم .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از تلاش برای توسعه بیابان‌زدایی در دامغان خبر داد و اضافه کرد: پروژه بیابان زدایی و تاغ کاری منطقه مبارکباد به مساحت ۱۰ هکتار با اعتبار حدود یک میلیارد تومان در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.