ایمیدرو بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن را دنبال می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان ایمیدرو بر اساس طرح احیا بدون محدودیت مالی طرح فعال سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه و چنانچه امکان احیای این معادن وجود داشته باشد، آن را به مرحله اجرا می‌رساند.

وجیه الله جعفری روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با استاندار، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران این استان حاضر و در جمع بندی سفر خود به این استان اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی روند طرح احیای در حال بهره‌برداری کارخانه فولادسفیددشت بود چرا که این کارخانه از طرح‌های تولیدی مهم کشور است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید این کارخانه تکمیل و به ۸۰۰ تن می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح احیای فولادسفیددشت قرار بود امسال وارد مدار بهره‌برداری شود، اما در حال حاضر واحد ذوب آن فعال شده، اما ریخته گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر صمت تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

جعفری در ادامه از سرعت بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می‌کند و برای احیای معادن نیمه فعال و غیرفعال طرح احیا، بدون محدودیت مالی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۲ مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال سازی این معادل وارد مرحله اجرا می‌شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: درصدد هستیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف و بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.

جعفری تامین آب فولادسفیددشت از طریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان و خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و همکاری با استان هر مانعی که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد را رفع می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار