آموزش مخفیانه نیرو‌های اوکراینی با پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی آلمان

آلمان در حال آموزش سریع نیرو‌های اوکراینی با سامانه پدافند IRIS-T SLM در خاک خود است.

کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین از سال ۲۰۱۴ آغاز شد به طوری که این کشور‌ها علاوه بر ارسال تسلیحات به آموزش نظامیان این کشور نیز مبادرت می‌کردند. با این حال، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ این موضوع شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در یکی از جنگل‌های دور افتاده آلمانی و به دور از چشم کنجکاو انسان ها، نزدیک به ۴۰ اوکراینی در حال گذراندن یک دوره آموزشی سریع بر روی یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دفاع هوایی غرب هستند و اطمینان دارند پس از بازگشت به خانه این موضوع آن‌ها را قادر می‌سازد حملات هوایی روسیه را بهتر دفع کنند.

سیستم ضدهوایی IRIS-T SLM یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی است که با برد ۴۰ کیلومتر و زاویه دید ۳۶۰ درجه به نیرو‌های اوکراینی این امکان را می‌دهد تا به برتری پدافندی در مقابل روسیه دست یابند. این سیستم پیشرفته تنها یکی از سامانه‌های پدافندی است که آلمان در اختیار کی یف قرار داده است.

میخائیلو، یک نظامی ۴۵ ساله اوکراینی که در حال آموزش در آلمان است پس از افشای این موضوع برای نخستین بار به رسانه‌ها گفت: هدف اصلی ما این است که تا جایی که امکان دارد به سرعت کار با این سیستم‌های پدافندی پیشرفته را یاد گرفته و به اوکراین بازگردیم و با متجاوزان بجنگیم.

سامانه IRIS-T SLM هم اینک در اوکراین مستقر شده و برای انهدام موشک‌های کروز شلیک شده از سوی روسیه و پهپاد‌های تهاجمی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت اوکراین می‌گویند سامانه پدافندی IRIS-T SLM چند روز پیش موفق شد در ۵۱ شلیک ۵۱ پهپاد و موشک کروز را ساقط کند. این به معنای موفقیت صد درصدی این سامانه است.

آلمان از ارسال چهار سامانه IRIS-T SLM به اوکراین خبر داده است. این در حالی است که کی یف می‌گوید برای دفاع از خود به دستکم ۱۲ سامانه از این دست نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار