معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان

بیشتر کودکان کار از اتباع خارجی و بدون مدارک هویتی هستند

میرشکار گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۳۰۰ کودک کار در استان شناسایی و پذیرش شدند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۳۰۰ کودک کار در استان شناسایی و پذیرش شدند که شناسایی این کودکان به صورت پذیرش و ترخیص است.

طاهره میرشکار با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث آسیب‌های اجتماعی؛ کودکان کار هستند افزود: کودک کار کودکی است که حاصل فرآیند مشکلات اقتصادی جامعه بوجود آمده و توانمندسازی خود کودک کار به تنهایی منتج به نتیجه نخواهد شد و برای حل این مسأله خانواده‌ها باید درگیر شوند.

وی اظهارداشت: مدلی که سازمان بهزیستی در حال ارائه خدمات در راستای توانمندسازی کودک کار و خیابان هست به صورت خانواده محور پیش می‌رود و خدمات مددکاری، روانشناسی و حقوقی بوده و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این کودکان اتباع بیگانه و فاقد مدارک هویتی هستند ارائه خدمت به آنان با مشکل مواجه شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به معضلات اصلی که گریبان این کودکان را گرفته افزود: طی بررسی‌های انجام شده اعتیاد خانواده و سرپرست غیر مؤثر دو عامل اصلی گرفتار شدن کودکان به کودک کار و خیابانی است.

وی در خصوص اعتیاد کودکان نیز بیان کرد: برای ترک اعتیاد کودکان معتاد مرکز خانه‌امید فعال هست که طی مجوز قضایی کودک ابتدا در بیمارستان توسط علوم پزشکی بستری شود و اگر کودک نیازمند خدمات مددکاری بود و یا سرپرست غیر مؤثر داشت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و در مراکز ما نگهداری و مراقبت می‌شود.

میرشکار تاکید کرد: برای سازمان بهزیستی بحث کودکان معتاد بسیار مهم است چرا که این کودکان آینده سازان مملکت هستند و باید روی آموزش این افراد اقداماتی مانند خدمات مددکاری و آموزشی صورت گیرد و تمامی خدمات را مانند کودکان عادی در مرکز ما دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.